Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva kan jeg kreve i erstatning fra Politiet

frankmann

Anbefalte innlegg

Hei

På tirsdag skulle jeg og en kompis vaske ned leiligheten, sammen med søsteren og dama. Og da vi kom frem møtte vi en politiforseglet dør.

Etter 2-3 timer i telefon med den lokale inkompetente politistasjonen ble det avklart hva som har skjedd.

De hadde tatt seg inn i feil leilighet på fredags kveld. (De hadde løyve fra juristen)

Da de fant en tom leilighet hadde de bare forseglet den, og ikke gitt beskjed til meg hva som har skjedd.

(Han de skulle ha fatt i var i under etg. som de da fant ut etterpå. :D)

Som sagt har alle vi 4 stk tatt oss fri for å vaske ned leiligheten, men det måtte vi bare avbryte da vi ikke kunne røre forseglingen.

Politiet sa att de tok fult ansvar og de skulle betale ny dør. Men mitt spm er hva annet kan jeg kreve de for i erstatning?

I går var jeg hjemme fra jobb for å snakke med politiet og bestilte snekker, dør, lås osv.

Døren til leiligheten er bestillingsvare så det kan ta en liten stund før den er på plass. Jeg bor no da for tiden med dama, og om 14 dager får jeg leietakere som skal inn.

Det er ting i leiligheten jeg må få flytta ut, må vaske ned, male og beise terrassen min osv før leietakerene flytter inn. Men så lenge jeg ikke kommer meg inn får jeg ikke gjort so masse.

Og i dag skulle Notar komme på visitt for å gi en verdivurdering. ( Da jeg skal selge den).

Så jeg gjentar, hva kan jeg kreve i erstatning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan kreve erstattet, er de økonomiske tap du har blitt påført som følge av feilen fra politiets side. Så spørsmålet du må stille deg er hvilke tap du har lidt.

Utenom utgifter til kjøp og montering av ny dør kan du muligens kreve erstatning for utgifter til å leie vaskefolk. I så fall kan du kreve det selv om du vasker selv.

Dette er bare en umiddelbar tanke, og jeg er neimen ikke sikker. Jeg har ikke tid til å vurdere spørsmålet nærmere.

Lenke til kommentar

Hmm..

Hva skjer hviss noen bryter den forseglings tapen som politiet har "lukket" døren med og raner leiligheten.

Er det da på innbo eller er det politiets ansvar?

Det nermer seg helg og døren er fortsatt ikke på plass. Så lurte på om jeg bør ta noen forhåndsregler og kanskje be snekkeren min barrikere litt døren? eller hva?

Lenke til kommentar

Hei

På tirsdag skulle jeg og en kompis vaske ned leiligheten, sammen med søsteren og dama. Og da vi kom frem møtte vi en politiforseglet dør.

Etter 2-3 timer i telefon med den lokale inkompetente politistasjonen ble det avklart hva som har skjedd.

De hadde tatt seg inn i feil leilighet på fredags kveld. (De hadde løyve fra juristen)

Da de fant en tom leilighet hadde de bare forseglet den, og ikke gitt beskjed til meg hva som har skjedd.

(Han de skulle ha fatt i var i under etg. som de da fant ut etterpå. :D)

Som sagt har alle vi 4 stk tatt oss fri for å vaske ned leiligheten, men det måtte vi bare avbryte da vi ikke kunne røre forseglingen.

Politiet sa att de tok fult ansvar og de skulle betale ny dør. Men mitt spm er hva annet kan jeg kreve de for i erstatning?

I går var jeg hjemme fra jobb for å snakke med politiet og bestilte snekker, dør, lås osv.

Døren til leiligheten er bestillingsvare så det kan ta en liten stund før den er på plass. Jeg bor no da for tiden med dama, og om 14 dager får jeg leietakere som skal inn.

Det er ting i leiligheten jeg må få flytta ut, må vaske ned, male og beise terrassen min osv før leietakerene flytter inn. Men så lenge jeg ikke kommer meg inn får jeg ikke gjort so masse.

Og i dag skulle Notar komme på visitt for å gi en verdivurdering. ( Da jeg skal selge den).

Så jeg gjentar, hva kan jeg kreve i erstatning?

Der har du grunnen.

Lenke til kommentar

Grunnen er selvsagt at han enda ikke har noen ny dør å erstatte den oppbrutte med, og en plombering type "crime scene, do not enter" er vel litt mer avskrekkende på eventuelle innbruddstyver. Men så lenge trådstarter har fått denne forklaringen fra politiet, at det var en ren feiltakelse, så er det jo bare å bryte forseglingen og gå inn... Problemet er hva han gjør etterpå, når døra ikke kan låses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...