robertaas Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Er på utkikk etter en liten, kraftig og stillegående maskin og lurer på om SLiX, e-cube eller Shuttle vil holde. Vil ha noe som er kraftig nok til Doom 3 og som kan spille DVD med DVI og digital utgang for lyd. Det eneste jeg har funnet ut er at jeg bør starte med standard skjermkort og oppgradere til Radeon 9700 AIW til høsten (regner med lavere pris etter at 9800 AIW kommer ut). -har skjønt at Shuttle kan ta 9700 AIW, men har SLiX og e-cube plass og strømforsyning som holder til kortet? -er SLiX den eneste som ikke har hull for floppy? Jeg synes det ser bedre ut uten det hullet. -har SLiX kun en ledig kortplass(Audigy 2 bruker det andre) så om jeg setter inn bedre grafikk-kort så er det helt fullt? -er det noe forskjell i støynivå om man velger Intel eller AMD? -er e-cube og SLiX virkelig mer støysvak enn Shuttle pga. heatpipe? Og hva er dette egentlig for noe? -er det andre forskjeller mellom disse barebone-boksene som jeg burde vite om? Har enda ikke klart å finne noen tester som sier noe om forskjellene på disse 3 barebone-systemene eller som tester dem med samme prosessor. Finnes slike tester noe sted? Jeg er ganske så grønn på feltet så jeg håper det er mulig å få noen tips her. :-) TIA Robert- Lenke til kommentar
simes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Den nyeste shuttlen med i865 chipset er vel det beste å satse på nuh.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Er det så mye forskjell på 865 og 845? Har også sett enda flere tester som sier at Shuttle bråker mye. En test påstod at denne var 21 dB stillere enn Shuttle: og komplett får den inn om 2 uker. Synd den ser ut som en kjip microstereo til 999,-. Er også usikker på om 9700 AIW går inn i den boksen. Robert- Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det ganske stor forskjell på 845 og 865 chipsett! blant annet støtter 865 dual ddr og 800mhz cpu... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Må innrømme at jeg er ganske så grønn på dette. Hva er dual DDR og jeg mener absolutt å ha sett pakker med 845 med CPU på godt over 2GHz. Vil CPU da kjøres med kraftig redusert hastighet? Synes dette høres veldig merkelig ut. Robert- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå