fjarle Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Vi sammenlikner toppmodeller. Les mer Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det skal bli spennende å se sammenligninger av bilder tatt på samme sted, med samme motiv og i samme lys. Å sammenligne bilder som produsentene har tatt selv, med mer eller mindre perfekte lysforhold, er litt bob bob. Man ja, bildene fra iPhone 4 ser imponerende ut! Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jepp, det er ikke optimalt. Erik i Akam.no kommenterte også dette, samtidig som han påpekte at med skrytebilder direkte fra produsent kan man være rimelig sikker på at bildene er de beste som kan tas av et gitt kamera. Det hjelper litt - men ikke nok. Det er ikke usannsynlig at dette blir en øvelse vi gjentar så fort testeksemplarene av N8 og Iphone 4 er redaksjonen i hende Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ingen bombe at bildene er bra. Den andre iPhone med 2 mp er det beste 2 mp jeg har brukt. Lenke til kommentar
Solow Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kameraet når ikke helt opp til kompaktkamera ennå nei, men det kommer seg. Planlagte bilder bør komme fra et systemkamera, eller kamera med med tilsvarende muligheter og kvalitet på opptikk. Lenke til kommentar
power Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Vet ikke om dette er noe som har noe å si, men det kan se ut til at bildene har vært innom photoshop på noe vis. Jeg lastet ned to av bildene fra apple og sjekket HEX-verdiene i disse bildene: http://images.apple.com/iphone/features/includes/camera-gallery/04-20100607.jpg og http://images.apple.com/iphone/features/includes/camera-gallery/01-20100607.jpg Her ser man hexverdiene fra det ene bildet: Etter et raskt søk på google etter "hex Ducky Adobe" så kan det tyde på at photoshop skriver disse verdiene til bildet når man bruker "Save for web" eller noe i den duren... Har iphone photoshop innebygget kanskje? Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kan de være resizet eller croppet litt kanskje? -C- Lenke til kommentar
power Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tror ikke det altså: 2592 x 1936 Pixels (5.02 MPixels) (4:3) 16,7 Millions (24 BitsPerPixel) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Gleder meg til å få objektive testbilder fra dette kameraet. Jeg driter en lang i megapikselracet, men endelig kan jeg faktisk bruke iPhonekameraet mitt så smått til forskjellige ting når jeg ikke har med speilreflekskameraet. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ingen av de mobilene der kan sammenlignes med Nokia N8 da. Den har jo en helt sinnsyk bildebrikke og knuser alle de "beste mobil kameraene" i dag. Bare så latterlig dumt at den ikke kommer med android eller Win.. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kan da fint sammenlignes de. Iphonen har jo tilsvarende pikselstørelse som N8, pluss at de bruker backlight illumination (eller noe i den dur). Det N8 vinner på er xenon flash, det Iphone vinner på er ett bra OS... N8 med 5 megapiksler hadde derimot vært utrolig spennende! Gleder meg til å kunne sammenligne natt-bilder med Iphone 4, N8 og Motorolas kommende XT720. Lenke til kommentar
Diskusjonsmannen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg tror jeg fortsatt vil vente til iphone 5 Det ser ut til at iphone begynner å ta veldig bra bilder. Det ser faktisk bedre ut en satio. Men N8 og pixio tar kaka. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 N8 med 5 megapiksler hadde derimot vært utrolig spennende! Que? Hva skal det bety egentlig? Er ikke en selvfølge at de hadde fokusert på å lage en ENDA bedre/større bildebrikke på N8 om de hadde gått for 5 MP. Jeg tipper: nei Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 N8 med 5 megapiksler hadde derimot vært utrolig spennende! Que? Hva skal det bety egentlig? Er ikke en selvfølge at de hadde fokusert på å lage en ENDA bedre/større bildebrikke på N8 om de hadde gått for 5 MP. Jeg tipper: nei Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nei... Men om sensoren til N8 hadde vært 5MP istedenfor 12MP, hadde vær piksel blitt større, fått mer lys, bedre bilder Hvis de hadde gått for 5MP med samme sensor-størelse på N8 hadde det vært liten tvil om hvilken mobil jeg hadde gått for. Eller, hvis de hadde brukt Meego som OS så hadde det ikke vært noe tvil Det er synd at folk skal henge seg opp i MP-racet... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Antall megapixler har like mye å si for bildekvalitet, som størrelsen på hanskerommet i en Ferrari avgjør hvor fort den går. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Alene så er dette sant. Men piksel-størelse har noe å si. Jo større piksler du har, jo mer lys/photoner klarer de å fange opp. To sensorer som er like store vil da være veldig forskjellige hvis en av dem fanger opp 5MP og den andre 12MP... Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nokia N8 knuser dessverre iPhone på videokvalitet. Sjekk videoene på henholdsvis Nokias og Apples sider. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Venter til review jeg, vært lurt av promo-videoer før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg