Senitel Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 hei.. fikk opp virusadvarsel fra Norton anti virus programmet hvor det sto: Objektnavn: C:WINDOWSsystem32aupdate.exe Virusnavn: Backdoor.Trojan Utført handling: Kan ikke reparere denne filen (når jeg trykket ok, kom) "fikk ikke tilgang til filen" hva skal jeg gjøre?? har hørt litt om Trojaner men vet ikke helt hva det er og hva det gjør??? Hvordan skal jeg fixe det? Er det noe som blir "fukka" ? Takk takk... Hilsen Senitel da Man... Lenke til kommentar
simenn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 en trojaner er et program som åpner opp bakdøra slik at noen kan komme inn på maskinen din. kommer av den trojanske hesten i gresk mytologi. prøv å starte i sikkermodus (trykk f8 under oppstart), og scann for virus og fjern det der. det burde gå. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 En brannmur hadde vært tingen. :wink: Du kan ikke bare ha antivirus alene, men du har vel lært det nå. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 en trojaner er et program som åpner opp bakdøra slik at noen kan komme inn på maskinen din. kommer av den trojanske hesten i gresk mytologi. prøv å starte i oppstartsmodus (trykk f8 under oppstart), og scann for virus og fjern det der. det burde gå. Sorry MAC, men en trojaner er ikke et program som åpner en bakdør slik at noen kan komme inn på maskinen din. En trojaner er et virus som skjuler seg i et program, hva viruset gjør er en annen sak, det kan i noen tilfeller åpne porter så en hacker kan komme seg inn på maskinen din. Og hvordan tenkte du at det skal være mulig å scanne for virus i oppstarten? Du må vanligvis ha et antivirusprogram på CD som er bootable, som kan skjekke virus i oppstarten for deg! Windows har ikke innebygget støtte for det. -Chief- Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg får også ofte sånne virus, da tar jeg en virus scan etter jeg har valgt ok, og prøver å reparere filen, hvis ikke det går, ignorerer jeg viruset, og det blir harmløst! Lykke til! Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Haha, "ignorerer viruset, så blir det harmløst". Tror jeg skal begynne å ignorere all krig, sult og annen jævleskap her i verden, kanskje det blir harmløst det også? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Nå snakker vi om virus på en PC, på Norton programmet mitt er det en knapp som heter "IGNORER", trykker jeg på den, blir viruset på en måte usynlig, og mest sannsynlig kan det ikke skade mer så lenge det ligger som ignorert! Dere som var litt uenig om viruset hva det var og sånt: Et uaotorisert program skjult i et legitimt program. Dette uatoriserte programmet gjør ting mot den affisertes viten og vilje. Et legitimt program som har blitt endret ved plassering av uatorisert kode i programmet. Denne koden gjør ting uten den affisertes viten og vilje. Ethvert program som tilsynelatende utfører ønskede og/eller nødvendige funksjoner, men som (på grunn av uautorisert kode i programmet, ukjent for brukeren) utfører skjulte funksjoner mot den affisertes viten og vilje. ( Hentet fra: http://www.internettskolen.net/index.php?id=206 ) Lenke til kommentar
Logan Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 En skikkelig brannmur er altså tingen. 90% av dritten jeg får inn på maskinen er trojaner. :x De kan bare drømme. Jeg vet hvem de er, og de blir koblet fra nettet en tid. Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 :o Hvis du gir Norton beskjed om å ignorere viruset det akkurat fant, så blir det "usynelig" ja, faktisk så blir viruset ignorert av antivirusen. Karantene er vel standard prosedyre når antivirusen ikke klarer å reparere. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Og hvordan tenkte du at det skal være mulig å scanne for virus i oppstarten? Du må vanligvis ha et antivirusprogram på CD som er bootable, som kan skjekke virus i oppstarten for deg! Hvis du leser den første posten i tråden, ser du at Senitel har Norton Antivirus, som har funksjonalitet for å virussjekke disker ved oppstart, uten å gå via cder..... (avhengig av oppsett, riktignok) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Er det litt mange her idag som er uvitende og litt i tvil om hva antivirus program kan utføre? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 ignorere virus er jo det dummeste du gjør, da ligger det fortsatt på hd'n og kan gjøre akkurat hva det vil,fordi du har gitt virus programmet beskjed om å overse det. hvis du har fått ett virus/trojan på maskina di og antivirus programmet nekter å gjøre noe med det, notere du bare navnet+bane, går i taskmanger, finner det der, ender prossesen/lukk applikasjon, og går manuelt og sletter fila i banen som er oppgitt f.eks C/windows/system32 drittvirus32.exe og vips,snipp snapp snute, hackerne er stengt ute :wink: Lenke til kommentar
DevN Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Tror jeg rotet litt diskusjon rundt dette temaet nå... Det var nok ikke ignorer jeg mente, jeg er bare litt overtrøtt for tiden, prøver å gjøre noe med det. Og beklager! Tror det jeg mente var "isoler" som gjør viruset harmløst... Og "please" ikke si at jeg tar feil igjen.... Skal snart legge meg og sove leeeeeenge, så kommer jeg tilbake og kan muligens rette opp alle feilene... Så ikke bli sur hvis det fortsatt er feil nevnte alternativer.... Hvis noen trykte ignorer, så ikke skyld på meg, jeg er bare en budbringer... Som jeg egentlig ikke er... :oops: Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 hvorfor gidde få virus da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå