Gå til innhold

Omplassering av 2 år gammel abyssiner, realistisk?

Anbefalte innlegg

Hei

Det har seg dessverre slik at jeg er nødt til å omplassere katten min etter samboerbrudd i Januar. Motparten ønsker ikke å ta vare på katten etter bruddet så da har jeg fått ansvaret. Jeg er ekstremt glad i katten bare så det er sagt, også derfor jeg føler den må omplasseres.

For de av dere som kjenner abyssinere så er de veldig sosiale og kosete, noe som passer svært dårlig inn i en travel hverdag.

Jeg føler derfor at katten verken får stell nok, kos nok eller nok sosial omgang, noe som plager meg. Det er også tydelig at han kjeder seg, noe jeg prøver å gjøre godt igjen med "enda" en ny leke..

Han går ofte rundt å mjauer når jeg kommer hjem å "klager, noe som ikke gjør saken noe bedre.

Så, er det sannsynlig å få omplasser en 2 år gammel abyssiner katt? Kastrert, forsikret og med alt av utstyr?

Han er spesiell, både i oppførsel og utseende da han har en "knekk" på halen som gjør han helt unik alle andre, en virkelig kul katt...

Håper på noen fornuftige svar her, da jeg virkelig ønsker at han skal inn i ett godt og trygt hjem som kan ta vare på han.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det tror jeg det helt klart er mulighet for. Rasekatter er veldig populære. Du kan jo prøve og annonsere på finn. Men ta og se ann folkene som er intressert da, kansje komme opp med en "prøve" tid, der dem får ha katten en stund, og hvis alt går bra så omplasserer du den til dem.

En annen mulighet for og beholde selv, er jo og få en kattevenn til? Du kan jo vurdere det.

Lenke til kommentar

Hei, takker for svaret :) Har lagt han ut på finn.. :|

En katt til er nok ikke noen løsning nei, for all del godt forslag har tenkt tanken. Men har nok med en katt å ta vare på, klart, de ville jo ha tatt vare på hverandre, det er sant :)

Får tenke litt igjen...

Lenke til kommentar

Takker for mange hyggelig svar her inne :) Til nå er det bare tomsinger som har ringt, ingen av dem kunne jeg noen gang ha tenkt å overgi katten min til, dessverre. Begynner i ny jobb etter sommeren så kanskje det er ett håp at jeg kan beholde han:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...