InstanZ Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hvordan er utsikten for jobb på oljeplattform årene fremover med denne utdanningen? Utlandet eller ikke, er det samme det siden jeg er singel og ikke pappa. *fagbrev *Tekniskfagskole innen petroleums teknologi 3årig *Bore og brønnteknikk *GSK (Sikkerhetskurs) *Riggerkurs *IWCF sertifikat Endret 14. juni 2010 av InstanZ Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du har ikkje noko jobberfaring? Det er ikkje det lettaste miljøet å kome inn i. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Du har ikkje noko jobberfaring? Det er ikkje det lettaste miljøet å kome inn i. Ikke relatert jobb erfaring men har veldig mye bekjentskap der ute og slekt, spess fra nordsjøen. Er også en svært lettlert person. Kunne tenkt meg på riggdekket og arbeide, flyttet utstyr og sette opp, klargjøre, vaske vekk mud, assistere boreoperasjoner osv, er slikt man ikke trenger formell utdannelse for. Endret 10. juni 2010 av InstanZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Visst du skal ut på plattform, hvilket yrke vil du innen for? Havbunnsinstallasjoner Kabeloperasjoner Boreoperatør Komplettering Sementering Kveilerøroperasjoner Det du har satt opp i førstepost, har du tatt disse kursene? Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Visst du skal ut på plattform, hvilket yrke vil du innen for? Havbunnsinstallasjoner Kabeloperasjoner Boreoperatør Komplettering Sementering Kveilerøroperasjoner Det du har satt opp i førstepost, har du tatt disse kursene? Boredekk/riggarbeider/assisterende borer er noe jeg ønsker. Ja har nesten alle, mangler noen få kurs bare så har jeg dem alle.. Endret 11. juni 2010 av InstanZ Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Flere inspill, tips til? evt erfaringer, feks er det noen som ikke har noen slags utdannelse som jobber på en oljerigg??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hvor gammel er du? Visst du har fullført videregående kan du ta opplæring som privatist på linjen Brønnteknikk. Derifra kan du ta opp fag og emner som er relatert til Roughneck og Driller. Etter det må du isåfall sende ut søknader til diverse borebedrifter i håp om lærlingeplass. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) nå jobber ikke jeg på oljerigg eller noe, men faren min gjør det, og han har ikke noe relevant utdannelse til yrket. Han har gått landmåling og noe sånt... men han fikk seg jobb på oljerigg, han har tatt en god del kurs da! Han sa at han maste veldig på å få jobben... Endret 14. juni 2010 av kaolla89 Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Tusen takk for ett godt svar. Har fullført VK1 og VG2 såklart, er 20år den 24 Januar. Hvor er det faren din jobber? fast turnus eller vikar? Hvilken stillinger er lettest å få, vikar stillinger eller turnus? Etter Fagskole/Kurs og deretter opp i privatist i VG2 Brønnteknikk, kan man søke for lærlingplass da på en oljerigg? Endret 15. juni 2010 av InstanZ Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Han har fast jobb, han har jobbet der fra før jeg ble født (dvs over 21 år ) Han har jobba litt på forskjellige platformer, men det kan hende det er hans egent ønske, siden det er fint å ha litt variasjon i en sånn jobb. Også har han fått en del kurs innimellom når han har jobba der og. Kan jo hende det var enklere å få seg jobb der på den tida, men du kunne jo ringt 'dit' og spurt om hvordan man gjør det. Om man bare trenger kurs eller om man må være lærling først eller hva. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 vell, jeg tror iallefall ejg stiller sterker enn de fleste emd dette her på CV, vitnemålet og fagbrev ink kursbeviser.. Håper jeg. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 vell, jeg tror iallefall ejg stiller sterker enn de fleste emd dette her på CV, vitnemålet og fagbrev ink kursbeviser.. Håper jeg. virker logisk det. Og ettersom det faren min har fortalt, så får man noe kurs etter man har fått jobben og liksom. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Hvordan er jobbmarkedet nå fortiden da? Er de fleste stillingene utlyst? eller er det mest kun internt. Med denne utdanningen, er det vanskelig å få en vikar stilling da ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvordan er jobbmarkedet nå fortiden da? Er de fleste stillingene utlyst? eller er det mest kun internt. Med denne utdanningen, er det vanskelig å få en vikar stilling da ? Godt spørsmål egentlig, fordi markedet for jobbtakere svinger ganske mye opp å ned i denne bransjen. Høy oljepris = Flere ansatte Lav oljepris = Mindre ansatte I mitt tilfelle så sendte jeg inn søknad osv. i slutten av Mars. Det gjorde resten av klassen min også. Lenke til kommentar
Tommy_1984 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hadde du toppet den CV du har med en 3 årig ingeniør utdanning, kunne du ha velget og vraket i så og si alle jobber relatert til olje og gass industrien + innkassert en heftig lønn! Markedet skriker etter ingeniører som har fagbrev på CV'en. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) For å oppklare : Dersom det er å jobbe på en platform dere vil. Med rotasjon og det hele ute i havet. Så er det lite vits i en ingeniør utdanning. De aller fleste ingeniører som jobber oljerelatert sitter i land. Samme med data/telekom folk. Vil gå så langt som å si at 95% av folkene offshore jobber som fagarbeider (renholder, dekk, boring, elektro, automasjon, prosess osv) av en eller annen slag. Resten er ledere el. Mange av lederne har ingeniør bakgrunn. Men de har måttet jobbe seg opp. Svært sjelden at man kommer rett ut i en lederstilling offshore. snakk med div utlleie selskaper, kontraktører ol. kom deg ut offshore. Er dårligere betalt enn for et oljeselskap. Men for å få jobb i ett av oljeselskapene eller drillingselskapene. Så må du nesten ha skaffet deg litt fartstid offshore. For å ha en sjangs blant tusenvis av søkere. Det man må skjønne er at all fartstid offshore teller positivt. Selv om du har jobbet med andre ting enn det du søker på. Endret 11. juli 2010 av Arteju Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 The haydays are over. Oljen går mot slutten, dag for dag. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 The haydays are over. Oljen går mot slutten, dag for dag. Jeg liker hvordan du stadig sier at oljen tar slutt, men aldri kommer med noen henvisninger til kilder som er brukende. Googler du "Olje+slutt", så vet du hvilke svar du får.. Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 The haydays are over. Oljen går mot slutten, dag for dag. de som sier det snart er slutt på olje er som de som sa i stein alderen at vi snart var tomme for stein Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 The haydays are over. Oljen går mot slutten, dag for dag. de som sier det snart er slutt på olje er som de som sa i stein alderen at vi snart var tomme for stein "Snart" er jo subjektivt såklart, men vet du hvor mye oljeproduksjonen vår har falt de siste 10 årene siden 2000 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå