Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om og kjøpe et nytt skjermkort om en stund. Jeg har ikke agp pro, og er usikker på hva jeg skal velge. I og med at de beste fx kortene er så dyre tenker jeg litt på dette kortet. Er det verdt pengene, eller bør jeg heller gå for 9700 utgaven eller et fx kort?

 

EDIT:

 

Jeg fant nettop ut at alle linkene hw hadde lagt til sider som selgte dette kortet var til sider som kun hadde pro versionen. Derfor tenker jeg at kortet vil bli vanskelig å få tak i. Er 9700 kortet fra sapphire aktuell da eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan du ikke kjøpe pro? ingen grunn for at du ikke kan gjøre det... med mindre det er av økonomiske grunner.

Sapphire 9700 (non-pro) er et bra valg med tanke på ytelse/pris og kan klokkes til 9700 pro hastigheter og noen ganger enda lengre.

jeg har sapphire 9800pro på agp 4x og det går så det suser det.. kanskje jeg misforstod spørsmålet?

Lenke til kommentar
jeg har som sagt ikke pro på hovedkortet. Og siden man ikke finner 9800 np, så står det mellom et fx kort eller 9700np. Hvilket?

AGP Pro er 8x hastighet på AGP-porten, og har ikke noe med hvilke kort du kan bruke. "Pro"-betegnelsen på Ati-kort er bare fordi kortene er endel raskere enn "non pro"-utgaven av det respektive kortet. Radeon 9x00 serien er riktignok beregnet for AGP 8x, men du kan gjerne bruke dem på eldre hovedkort som ikke støtter dette, ytelsesforskjellen er minimal.

Lenke til kommentar

kameraten min har asus a7v333 raid eller noe slikt. Jeg er ikke sikker. Hva er da vitsen med hans ekstra lange agp port? Hvis man kan kjøre agp pro skjermkort uten den.

 

Jeg har alltid trodd at jeg bare kunne kjøre non pro skjermkort :oops:

 

Dette var gode nyheter :woot:

Lenke til kommentar

Radeon 9700 non pro er på vei ut i følge konsulentene på It-butikken. Radeon 9700 pro kan vanskelig skaffes lenger i Norge/Danmark. Web-sjappene som operer med grønt/gult på lager situasjonen for disse kortene opplever store problemer med forsyningen. Radeon 9500 pro er helt vekk fra hyllene nå, og Radeon 9800 eksisterer ikke. Ergo skal man ha et Radeon kort i high-end segmentet idag er man nødt til å gå for 9800 Pro .

 

Correct me if I'm wrong

 

:woot:

Lenke til kommentar

Ehh...

 

AGP Pro: Gir høyere spenning til skjermkortet enn vanlig AGP porter (Trur det er 5.5V eller noe). Tilsvares AGP 2.0 (1x/2x og 4x). Kan også "fåes" som AGP 1x og 2x.

 

AGP 8x/3.0: Er bare raskere access til sysMemory hvis dette trengs av skjermkort. Samt noe annet dilldall. Spenningen på denne AGP revisjonen er på enten 1.5V eller 0.8V. (Altså, AGP 1x og 2x støttes ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...