Mompen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei, jeg leverte oppsigelse 31 mai, og det er 2 mnd oppsigelsestid. Betyr det da at jeg kan starte i nytt arbeid 1ste August? Hvis jeg hadde levert oppsigelsen eks nå i dag, måtte jeg da ha jobbet ut mnd og så ventet 2 mnd? Lenke til kommentar
Vital Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Vanlig praksis sier X ant mnd oppsigelse fra den første i kommende mnd. Dvs at leverte du 31. mai kan du begynne i ny jobb 1. august. leverer du 1. juni må du begynne 1. september. Når det er sagt så er de fleste arbeidsgivere fleksible. Nå vet ikke jeg hvilken jobb eller bransje du er i, men ofte er det anledning til å være fleksibel med når en kan gå fremfor å holde en person i jobb som ikke er motivert og skal over i ny stilling uannsett. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Den eneste jobben jeg har sagt opp, fikk jeg et ark tilbake der de godtok oppsigelsen min, og bekreftet datoen jeg har sisste arbeidsdag. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ofte er slike ting spesifisert i en arbeidskontrakt. Om det er spesifisert i loven, som gjelder som "default" dersom ikke annet er gitt vet jeg ikke. Jeg vil anta at du kan begynne 1. august. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå