norsemanGrey Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Halloen, Jeg sitter litt med VBScript og prøver å få til en liten funksjon som skal ta texten fra en fil, bytte ut et ord med et annet i den teksten, og lagre denne til en ny fil. Under ser dere koden jeg har så langt. Jeg får til lese fra den orginal filen og lage en nye fil. Men problemet er for det første at ordet jeg vil bytte ikke er byttet ut og at teksten som blir skrevet til den nye filen er avkortet. Noen som kan hjelpe meg med å komme i mål med denne? Dim objText1, objText2, objFSO, strText, strNewText Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objText1 = objFSO.OpenTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_A090.txt", 1) strText = objText1.ReadAll objText1.Close strNewText = Replace(strText, "MOT_A", "MOT_B") objFSO.CreateTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_B090.txt") Set objText2 = objFSO.OpenTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_B090.txt", 2, True, 0) objText2.Write strNewText objText2.Close Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei. Linja Set objText2 = objFSO.OpenTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_B090.txt", 2, True, 0) er ikke nødvendig. Linja ovenfor: objFSO.CreateTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_B090.txt") gir ingen mening. Det skulle ha returnert en tekstfil, men du har ikke satt likhetstegn der. Erstatt den med: Set objText2 = objFSO.CreateTextFile("C:\Control\DR-HMI Application\Config\MOT_B090.txt") Altså, ikke prøv å opprette fila for skriving to ganger Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå