Ohaio Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tiden i militæret nærmer seg slutten, og i dag har jeg dimmetest. Ryktene på basen sier at resultatene har mye å si for hvorvidt man blir kalt inn til heimevernet eller ikke. Samtidig leser jeg at bestått dimmetest er et grunnkrav for verving, som for meg ikke er spesielt viktig, men som kan være et fint alternativ hvis det blir vanskelig å få jobb etter studier. Heimevernet derimot er noe jeg helst vil unngå. Hva bør jeg gjøre? Noen som evt vet hva som er minimumskrav for bestått dimmetest? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 HV gir faen i dimmetesten din, de. Ingen vits i å stryke. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Stiller meg skeptisk til det du har hørt om at de benytter testen til vurdering om flytting til heimevernet. De benytter vel primært testen til 2 ting: - Statistikk - Grunnlag for videre tjeneste hvis det er aktuellt Hvis det ikke er aktuellt for deg med en videre tjeneste i forsvaret så spiller nok ikke testen noen rolle for deg personlig. Men det sier jo noe om deg som person hvis du gir f i å yte noe på en slik test. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hva er det som blir testet på dimmetest? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Er vel det samme som de tester ved opptaket. 3000, sit ups, push ups etc. Noe av hensikten er å se på eventuelle forbedringer du har gjort på de nevnte øvelsene iløpet av året. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Samme som fysiske tester på innrykk, ja. 3000m, pushups, situps, hangups. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hva skjer om man stryker da? Skal løpe 3000m snart, men kondisen min er som så.. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er vel som døgnvill sier, hovedsaklig grunnlag for videre tjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå