HiFi-maNN Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei ! Jeg tenkte jeg skulle handle inn nye skjermkort så er jeg kommet litt i tvil om hva jeg skal gå for. Har 2 typer skjermkort i tankene, ASUS Radeon HD 5870 2GB GDDR5 og EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA. Jeg hadde tenkt jeg skulle kjøre disse i SLI/Crossfire X så da kommer altså spørsmåle, hva yter best ? Asus: Klokkehastighet - 894 MHz Memory Clock Speed - 4.8 GHz Minne - 2 GB GDDR5 SDRAM 256-bit. EVGA: Klokkehastighet - 726 MHz Memory Clock Speed - 3.8 GHz Minne - 1536 MB GDDR5 SDRAM 384-bit. Ytelsen dere ser ovenfor er naturligvis pr.stk ( Hvis noen skulle lure ) Takk for all hjelp Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_480_sli/76710 Der er den fra HW.no selv som svarer på spørsmålet ditt. Men jeg hadde nok tatt 2x 5870 eller 2x 5870 og 1x 5970 istedet. Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_480_sli/76710 Der er den fra HW.no selv som svarer på spørsmålet ditt. Men jeg hadde nok tatt 2x 5870 eller 2x 5870 og 1x 5970 istedet. Ja, leste det der jeg også. Men skulle bare høre om noen hadde noe personlig erfaring rundt disse kortene. Som du ser så yter jo Asus kortet en god del bedre enn Evga kortet, men som det stod på den linken du sendte meg: " Nvidia kan i samme slengen kaste deg inn i 3D-verdenen. " så da ble jeg altså i tvil. Men takk for all hjelp. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Vell, ATi har sin versjon av 3D kommende så om dette er viktig for deg så kan du vurdere det også. Men for min del for pengene taper Nvidia helt og holdent på ytelse. Enkelte plasser koster det mye mer enn det smaker også, men det verste er at ATi har nye brikker kommende i September som vil totalt parkere Nvidia da de knapt får innhentet noe profitt fra sine budsjett brikker. Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Vell, ATi har sin versjon av 3D kommende så om dette er viktig for deg så kan du vurdere det også. Men for min del for pengene taper Nvidia helt og holdent på ytelse. Enkelte plasser koster det mye mer enn det smaker også, men det verste er at ATi har nye brikker kommende i September som vil totalt parkere Nvidia da de knapt får innhentet noe profitt fra sine budsjett brikker. Så du mener at det beste hadde vært om jeg har ventet til i September for å handle nye skjermkort ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Om du vil ha maks ytelse for pengene ja sannsynligvis, og lengere periode før det kommer noe nytt igjen. Men skal du ha det som gir mest smell for pengene nå idag, så er det ATi med 5870. Skal man på liv og død ha Nvidia så er det kun 480 som står igjen som en mulig rival til 5870 i enkelte tester, 5870 får visst også en heftig boost med den kommende 10.6 / 10.7 driveren. Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Om du vil ha maks ytelse for pengene ja sannsynligvis, og lengere periode før det kommer noe nytt igjen. Men skal du ha det som gir mest smell for pengene nå idag, så er det ATi med 5870. Skal man på liv og død ha Nvidia så er det kun 480 som står igjen som en mulig rival til 5870 i enkelte tester, 5870 får visst også en heftig boost med den kommende 10.6 / 10.7 driveren. Ja greit Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå