Gå til innhold

MDF eller Kryssfiner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lager mitt med 12mm finer plater, har ikke kjennskap til MDF, men synes finer er greit å jobbe med.

Angrer ikke på at jeg valgte såpass tykk plate da det gir meg mulighet til å lage spor til kabler o.l.

Tror også du vil få et mer "vinglete" kabinett med 6mm(hvis du ikke bruker avstivere o.l)

Vekta er heller ikke avskrekkende, vil tippe min veien ca 5kg nå (kun kasse)

Eneste bakdelen med finer er at den er relativt hard å pusse ned når du må bruke sandpapir, og det har lett for å flise seg opp.

tror jeg betalte 300kr for en 240x120cm plate

Lenke til kommentar

MDF er plater som er presset av tremasse på lik linje med sponplater, men masse er finere. De er ideelle med tanke på støy fordi det er helt dødt matereale. Brukes veldig mye i høytalere. Er du opptatt av viftesus og vibrasjons støy vil du få et bedre resultat med MDF enn med finer, men MDF e nok litt dyrere.

Lenke til kommentar

Hei,

Er ikke 6mm litt tynt når det kommer til MDF da? Jeg snekret kasse til bilen av 18mm eller 22mm eller noe i den duren. Får bare håpe at 6mm er stivt nok og ikke knekker rett og slett.

Kryssfineer er mye stivere, men som hjelper'n sa: MDF er rått å jobbe med. Støver no sinnsykt da :yes:

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...