Ebob Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nå er det ikke lenge til jeg skal inn i forsvaret, og dermed tenkte jeg at jeg kunne trenge en bærbar pc. Kunnskapene eller erfaringene mine med bærbare pc-er er ikke store, derfor hadde det vært flott med noen som kunne peke meg i riktig retning. Jeg har funnet 3 forskjellige pc-er som jeg vurderer. Pc-en skal brukes til å spille på, kommer nok også til å gå veldig mye i TV-serier i 720p. Spill jeg har planer om å spille på den er MW2, CS:S, BF bad company 2, Wow og lignende. Den første er en pc fra multicom man kan tilpasse selv: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10592174;fl:0;c:100561 Her tenkte jeg på oppgradere til full HD skjerm, 320GB 7200 RPM HDD, 4GB minne og få den uten OS. Prosessoren har 800MHz FSB og 2MB cache. Da kommer prisen på 7 463,- Den neste pc-en er noe billigere: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL65011R/toshiba-satellite-l650-11r?Selected=Specifications#tProductTabcontent Denne pc-en har kun 720p oppløsning og dårligere hdd, men mye nyere prosessor teknologi. Prisen ligger på 5995,- Den tredje pc-en jeg har sett på er storebroren til den forrige: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL65012X/toshiba-satellite-l650-12x Hovedforskjellen jeg ser er at denne har i5 prosessor i stedet for i3. Denne pc-en har heller ikke full HD oppløsning Prisen ligger på 7 495,- Hvilke av disse burde jeg gå for med tanke på hva man får for prisen? Kom gjerne med forslag til andre pc-er, men jeg vil helst holde meg under 7500 kr Takker for svar! Lenke til kommentar
z10an Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du kan også bruke dimmepenger på milrab.no Mulig du får deg noe "fetere". Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Dersom du har penger er det nok bedre å bruke dem, ettersom dimmepengeordningen til milrab innebærer renter (sist jeg sjekket). Milrab er vel og bra, men det du sparer i vernepliktrabatt hos dem tilsvarer vel omtrent det du sparer ved å handle i en annen butikk. Av de du lister opp ville jeg gått for Toshiba Satellite L650-12X, da jeg mener den gir mest for pengene mtp. prosessor og skjermkort. Imidlertid ville jeg helst gått for en modell med 17" skjerm, noe jeg føler er bedre egnet til ditt bruksområde enn 15,6" (rett og slett mer behaglelig med større skjerm, og du skal tross alt ikke drasse så mye på den i førstegangstjenesten). Men om du skulle være like heldig som jeg var og få internett på rommet, kan du vel så gjerne gå for en 15" og kjøpe en ekstern skjerm i tillegg, f.eks. en 22" som i dag ligger rundt tusenlappen. Det er sannsynligvis både billigere og bedre for deg enn å gå fra en 15" laptop til en 17" laptop med noenlunde tilsvarende hardware. Skjerm er nok uansett noe du bør avvente med å handle inn til du finner ut hvor du ender opp og hvordan rom og internettfasiliteter er der. Endret 10. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
Ebob Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Går nok for Toshiba Satellite L650-12X. Tror jeg klarer meg uten 17" skjerm, men som du sier så er jo det mer behagelig. Dessuten måtte man en god del opp i pris hvis man skal ha en bærbar med 17" skjerm På milrab var det heller ingen pc-er som fristet spesielt i den prisklassen jeg er ute etter. Det var for det meste Acer pc-er der, og de har jeg ikke hørt så veldig mye bra om Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nuvel, jeg har hørt mye bra om Acer, og denne hadde jo ca samme speccs som L650-12X til en lavere pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå