aafk Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei. Jeg skal flytte til Bergen i August. Jeg har alltid hatt lyst til å starte med kampsport, men fotball, volleyball, styrke, skolen og jobb har tatt mye av tiden. Så jeg har aldri fått sumlet meg til å begynne. Jeg skal i forsvaret i Januar 2011, så jeg har da 1/2 år med kun trening i tankene. Jeg skal inn i MP og har hørt det er endel selvforsvar en må kunne eller blir trent opp til å beherske. Og tenkte da at kampsport kunne vært tingen. Har sett litt rundt og hørt om godord Fitness First. Og planen er å starte der. Jeg er student, så kampsport og styrke for 350 kroner i måneden høres rimelig ut. Jeg trener 6-7 ganger i uka. 3 ganger styrke og 3-4 ganger cardio. Jeg er treningsvillig og vil gjøre alt for å bli best mulig på den korte tiden jeg har. Er det håp for meg? Er det vits å begynne på kampsport for så å gå der i 1/2 år? Hvilken/hvilke sporter bør jeg begynne på? På forhånd takk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Som MP er nok hovedfokuset mer arrestasjonsteknikk enn rent selvforsvar, og der er det ganske vesentlige forskjeller. Ift. arrestasjonsteknikk er det nok en fordel å ha bakgrunn fra judo/brasiliansk jiu-jitsu, men dette er tross alt Forsvarets ansvar å gi deg opplæring på. Men kampsport er artig uansett, så om du har lyst å drive med noe så kjør på. Fitness First har bl.a. kickboksing, muay thai og mma. Fordelen med den klubben er at du betaler én månedsavgift for alle stilarter, slik at du kan trene flere ting uten å betale ekstra. Imidlertid er denne kanskje noe høyere enn hva den er mange andre steder, og tilbudet er hva det er. Gode selvforsvarsalternativer, men lite grappling-/bryterelatert. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ...og grappling er selvsagt mer relevant for arrestasjonsteknikk enn slag og spark, selv om begge deler er viktig Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Bergen Grappling trener BJJ og submission wrestling i samme bygget som Fitness First, og som srbz er det mer relevant for arrestasjonsteknikk. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 De trener også på kampsportsenteret på Minde, gjorde ihvertfall det frem til jul (da klubben min, som også trente der, ble lagt ned). Både selvforsvar og arrestasjonsteknikk er relevant for den typen utdannelse, men mest omfattende/teknisk krevende av disse er nok arrestasjonsteknikk, og til det er nok grappling det greieste å lære seg. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Torsdagstreningene på kamsportsenteret på Minde kommer til å bli flyttet til klubbens hovedlokaler når Bergen Aikidoklubb, som leier lokaler av oss, flytter ut, noe som skjer senest 1.1.2011, når kontrakten deres går ut. Lenke til kommentar
aafk Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Finnes det noe i nærheten av Straume som er verdt å satse på? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Du kan sjekke ut Team Bushido ( http://tbkampsport.no/ ) som ligger i Loddefjord, nær Vestkanten. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Sidenotis: for 800 (?) i semesteret kan du få trene i SIB (student samskipnad i bergen) sine lokaler, og har også da mulighet til å delta i studentidretten (karate, Wushu, osv). Anbefaler deg å ta en titt hva de har å tilby før du begynner å bruke 350*12 i året. Det skal være informasjonsstands på studentsenteret på førstkommende tirsdag (17) fra 9-15 tror jeg. Anbefaler deg i det minste å ta en titt. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Karate, wushu og judo. Trente selv Judo på SIB et halvt år, men jeg syntes ikke judo var noe for meg. Forøvrig koster det ekstra å trene disse tingene (i tillegg til at du må ha treningskort for 800 per semester eller hva det var), mener det er rundt 400 kr per semester for judo ihvertfall. Dessuten skal TS i Forsvaret i januar, så jeg tviler på at han er i byen for å studere, og dermed får han ikke studentpriser på treningskort. Endret 13. august 2010 av srbz Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Er enig med at 4200 i året ikke er spesielt billig... Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Siden han ikke er student kan han da trene på Bergen Wushu for litt over 1000kr. Se wushu.no Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Kan i allefall anbefalle Team Bushido på det varmeste. De har egne lokaler laget for formålet, er veldig profesjonelle og har svært gode trenere. Jeg begynte der for litt siden og er virkelig imponert over klubben. TS kan f.eks. hive seg med på Kickboksing, Shootfighting(mma) og krav maga (krav maga brukes mye av militæret og politiet) og vil da være godt dekket hva gjelder kampsport mtp. MP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå