Gå til innhold

Acer Aspire 7720z slår seg av. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei lånar en laptop av en venninde. Den er ikke mye brukt og behandlet fint, men den har 2 problemer.

1: Den blir ganske varm. Mulig det bare er sånn den er? Er jo en ganske stor og ikke akkuratt ny maskin.

2: Viktigst: Den slår seg av med ujevne mellomrom.

Noen som vet noe/har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor varm? Kan hende(mest sansynlig) den blir så varm at den slår seg av, er ganske vanlig på laptoper som begynner å bli litt gamle pga støv og sånne ting.

For varm til å ha i fanget F.eks. Jeg vil si veldig varm, men så er det den (utvendig) største laptopen jeg har vært borti, da. 17". Ville det hjelpe å F.eks. støvsuge inn i rillene til viftene, eller må jeg åpne og rengjøre inni?

Edit: Aner ikke om det har noe å si hvor stor den er utveldig. Kunne bare tenke meg at den vil utvikle mer varme enn en liten.

Endret av RuneON
Lenke til kommentar

du kan sikkert laste ned service manual fra produsenten sine sider, men husk om du skader noe mens du gjør det gjelder ikke garantien lenger.

men overoppheter den såpass at den slår seg av som er rundt 80-85grader så er det enten noe defekt i kjølesystemet eller veeeldig støvete inni.

er den innenfor garanti ville jeg nok feilmeldt den for overoppheting, viser det seg og bare være en solid rens som trengs går dette på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...