Gå til innhold

Noen her som har fått godkjent 4. forsøk på eksamen?

Anbefalte innlegg

I dag er det slik at på fleste universitet og høyskoler i Norge så har man maks 3 forsøk på eksamen i ett fag.

Det er allikevel mulig å søke om et 4. forsøk. Da skal det foreligge særlige grunner og man skal dokumentere det.

Er det noen her som har vært i den situasjonen? (Kan godt motta svar på PM hvis det ikke skal være offentlig).

Altså jeg lurer på hva er disse "særlige grunner", hvor snille var folket på universitetet/høyskolen når du søkte?

Finnes det noen muligheter utenom? F.eks ta samme fag (tilnærmet) på et annet Universitet og så få den godkjent på nåværende?

Ja, eg kommer nok til å spørre studiveiledere på skolen her, men har lyst å høre dersom det er noen med erfaring fra akkurat det her på forumet? Hvordan dere gikk fram med eventuell søknad f.eks.

Det er kjipt å ikkje få Bachelor etter flere års studier på grunn av 1-2 manglende fag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid ting er så enkle. Ettersom eg har 80% stilling ved siden av studiet så burde eg tatt det som deltid, men da får man ikke fullt studielån.

Uansett, dersom det er noen som lurer på det samme, her er hva veilederen sa.

Dersom et 4. forsøk på 1-2 fag vil resultere i et fullført studium så er det normalt ikke noe problem.

I klartekst: Dersom man tar alt det andre så blir man innvilget 4. forsøk for å kunne fullføre studiet.

Så det er gudd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...