Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en kjører dårligere og oppstartsproblemer

Anbefalte innlegg

De 2 siste månedene har jeg hatt noen små-problemer med PC-en. Startet med at FPS-en droppet kraftig i diverse spill, merket også at PC-en gikk generelt tregere.

For 1 måned siden reformaterte jeg PC-en, i håp av at dette skulle fikse seg. Noe det ikke gjorde. Spillytelsen er fortsatt dårlig, og forskjellige programmer lagger helt sinnsykt(fks. Sony Vegas, som gikk helt perfekt før).

Den siste uken har det også dukket opp forskjellige gjenopprettingsproblemer. Når maskinen "våkner" fra hvilemodus finner ikke PC-en skjermen(eller vice-versa), og skjermen står og bytter mellom digital til analog utgang. Når jeg deretter starter PC-en på nytt(restart-knappen på kabinettet), og velger gjenoppretting av systemet, kommer det opp svart skjerm men en blinkende understrek. Når PC-en har stått slik i noen få minutter, fortsetter den til punktet der den ikke finner skjermen.

For at jeg skal få PC-en til å starte opp normalt, må jeg bruke "svenske-knappen" og ta alt fra start.

Har også sjekket PC-en for virus med Trend Micro, Superantispyware og CCleaner. Forrige uke tok jeg også en rens av PC-en(fjernet støv fra diverse komponenter), uten videre resultat.

What to do?

PC-specs:

Prosessor: Intel Core2 Duo CPU E7300 @ 2.66GHz (2 CPUs)

RAM: 2048MB

Skjermkort: ATI Radeon HD 4670 Series

Skjerm: Samsung 2032BW 19"

Endret av liiland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikkeno å si på de temperaturene der selvom maskinen ikke akkurat lider av frostbitt:-) Du benytter deg vel av Catalyst siden du har et Ati-skjermkort? I såfall kan du sjekke GPU-tempen der for sikkerhets skyld...

Ville også testet å reinstallere skjermkortdrivere for å utelukke problemer der i det minste...

Lenke til kommentar

Kanksje en skivebom, men hvilken strømforsyning har du? Å ja, glemte en annen ting, se om du kan kjøre Memtest på minnet diit, mulig det har noe med saken å gjøre.

Velg Free download fra meny til venstre, last ned iso filen (øverste linken for Windows) og brenn den til en CD. Start så PCen ved hjelp av CDen og kjør Memtest et par timer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Den strømforsyning skulle ikke være noe problemer med. Når det gjelder Memtest skulle det ikke være nødvendig å ta backup av noe. Jeg har brukt Memtest mye, og aldri hatt problemer slik sett. Som nanvet sier, så tester Memtest kun minnet og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...