EspenFe Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei! Gikk til innkjøp for en ny pc for rundt tre uker siden. Jeg har merket at det er uvanlig høy temperatur på min prosessor (Intel i5-750) og jeg forstår ikke hva som er problemet. Har hørt at disse prosessorene skal være kjølig, men det er ikke min. Har som sagt i overskriften ett Asus P7P55D-hovedkort hvis det har noe å si. Har skiftet kjølepasta på prosessoren, i tilfelle jeg tok på FOR mye, men dette var ikke tilfellet. Kjøler er stock-kjøler, men det skal ikke ha så utrolig mye og si. Kjøleren sitter som støpt også, så det er ikke problemet. Kabinettet er det utrolig god luftkjøling i (Antec Nine Hundred Two), så det er ikke problemet. Noen innspill? Takk for svar på forhånd MVH EspenFe Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Har samme hovedkortet men med en I7-860 prosessor, i skrivende stund ligger prosessoren på 49°C. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Glemte å si at jeg spilte World of Warcraft i sted, da lå den opp i 76 - 80 grader. Nå ligger det på 62 grader. Så det er varmere enn det skal være Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Overklokker du prosessoren? Jeg bruker kun default oppsett i Bios. Videre har jeg en Zalman CNPS10X FLEX med en Arctic Cooling F12 PRO vifte som kjøler ned prosessoren. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Har ikke overklokket prosessoren per dags dato, men har tenkt å gjøre det. Det lar seg uansett ikke gjøre med en så høy temp på idle uansett Lenke til kommentar
wim Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Kan det tenkes at hovedkortet bruker viftestyring til å holde maskinen din "lydløs" og automatisk kjører cpu kjøleren på for lav hastighet? Prøv å skru av all automatisk viftestyring i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå