hoyre Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei! Jeg trenger litt hjelp til dette spørsmålet. Jeg har fått en firer i engelsk, som jeg er totalt uenig. Jeg er helt klar på at læreren tar feil. Karakterene mine på prøver har vært (4,5-,5-). De to siste er henholdsvis tentamen og en muntlig framføring. På utdanningsdirektoratets sider står det at det er sluttkompetansen som skal legges vekt på ved standpunktvurdering. Læreren min, derimot, legger vekt på det jeg gjorde i forrige termin da resultatene ikke var særlig gode (3+,4,4,5,5) Det er veldig mange grunner som ligger til grunn for klagen, men jeg tenker å ikke nevne alle disse her. Men spørsmålet mitt er om jeg bør be om en begrunnelse av karakteren fra faglærer eller om jeg bare skal droppe dette? Eventuelt hvilke fordeler har jeg av å be om begrunnelse/ikke be om begrunnelse? Håper på hjelp! Hoyre Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Sjølv om læraren din går utifrå karakterane dine frå siste termin er du i grenseland, den endelege karakteren hadde eg avgjort basert på aktivitet i timane og/eller karakterar frå forrige termin. Edit: Så ja, be om begrunnelse først. Endret 9. juni 2010 av HValder Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er standpunktskarakterer det gjelder, om jeg ikke tar feil? Rart at dere får karakterer uten å ha en samtale med faglærer om grunnlaget for karakteren. Be om begrunnelse, det kan godt være noe nyttig du får vite om du skulle skrive en formell klage. Lenke til kommentar