reminett Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Hei! Jeg har et speilreflekskamera i dag (Nikon D60) som jeg skal selge, fordi innser at det er for stort til at jeg gidder å ta det med meg. Mitt neste kamera skal være enkelt å ta med seg, ha god kvalitet (jeg er jo vant med speilrefleks) og kunne filme i HD. Det er også viktig at det er litt raskt, både med tanke på å skru det på - og å ta bilder etter hverandre. Jeg er ikke lenger oppdatert på hva som er der ute, så jeg prøver å lese noen tester. Men har dere noen anbefalinger? Jeg har ingen reservasjoner mot å kjøpe brukt på f. eks finn.no. Prislapp: 2000 - 2500,-. Takk for svar! Endret 9. juni 2010 av reminett Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 samsung st500 du kan ikke ta feil der. nå er ikke jeg noen ekspert på kameraer men det kameraet er sinnsykt bra og har fått veldig god kritikk og ligger midt i prisklassen 2lcd displays (1 stor bak og 1 liten i front) 720p filming. microsd minnebrikke 4.6x optical zoom. 12.2Megapixler stillbilde. varioplan 4,9-22,5mm 1:3,5-5,9 27mm står det på det http://www.samsung.com/hk_en/consumer/photography/cameras/digital-camera/EC-ST500ZDPRHK/index.idx?pagetype=prd_detail Lenke til kommentar
reminett Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Takk for svar! Jeg har sett litt på det.. ser lovende ut. Men så kom jeg over Sony CyberShot DSC-HX5, det ser jo sinnsykt bra ut? Koster riktignok litt mer enn jeg hadde tenkt, men.. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 ja de så ikke verst ut det nei. det var full hd filming men 10.2MP stillbilde men 10x zoom. det er nok bedre enn samsungen. prisen på det? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 2600 - 2800,- koster det.. Jeg har sett noen eksempelvideoer og det ser veldig bra ut. Men det er klart at siden jeg ikke har peiling på det, så finnes det kanskje noe fallgruver jeg ikke ser? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nå sier ikke mpx så mye, men i og med at bildebrikken er liten så vil mindre megapixel gi mindre feil på bilder. F. eks lysbryting og feil farger. Sensoren er også baklyst, noe Sony er ganske alene om. Selv har jeg testet filmingen, den er god. Fokuseringen mens man filmer er kjappere enn testvinneren WX1, den er også mer stabil. Samt at Full HD ser nydelig ut selv på en stor (46"/52" Full HD tv idag. Lensen grei den. Alt i alt et godt kamera, som topper seg på filming i dårlige lysforhold, der den er et stort skritt foran konkurrentene og et litt mindre skritt foran WX1. Rent bildekvalitetsmessig på enkle bilder er det nok ikke så stor forskjell i gode lysforhold på dette og de fleste andre. Det kan godt hende at noen av konkurrentene slår dette på fargegjenivning da de siste med bakbelyst sensor har hatt litt "døde" farger. Pluss ved HX5: Panorama som faktisk fungerer meget bra (10 bilder som tas kjapt mens man beveger hånden 180 grader rundt. Twilight: 6 kjappe bilder (på godt under 1 sekund) som tas med bildestabilisator, settes så sammen til ett bilde som kan gi fantastiske resultater. Bakbelyst sensor: Hjelper kraftig på filming og bilder i dårlige lysforhold, som f. eks inne eller på kvelden. Dog andre kameraer har bedre linser som kan gjøre opp for dette iallefall gradvis. Kjappt. 10 FPS gir mange muliheter. Men da skal det være gode lysforhold før så kjappe bilder blir gode. Minus i forhold til WX1: Zoomen har gått fra 5 til 10, som da MULIGENS (ikke sikker) kan bety dårligere bildekvalitet. Mer zoom betyr ofte dårligere bildekvalitet. Bare se på superzoom kameraene. De er ofte helt forferdelige imo. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Tusen takk for veldig god tilbakemelding. Da tror jeg at jeg rett og slett går for det kameraet Må bare selge mitt Nikon D60 først Endret 9. juni 2010 av reminett Lenke til kommentar
reminett Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Fikk solgt kameraet og har bestilt kamera på NetShop. Men nå har de endret leveringsdato fra 20.06 til 24.06, fremdeles "ubekreftet dato". Noen som her erfaringer med andre plasser? Hvor bør jeg handle, hvem pleier å ha på lager? Ikke nødvendigvis bare nettbutikker. Takk, takk Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 aldri handle på pixmania iallefall de prøvde seg på å svindle meg men jeg tok de så fikk pengene igjen ellers har jeg bare gode erfaringer med nettbutikker rundt om kring gå på prisguide.hardware.no å sjekk Lenke til kommentar
reminett Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Siden HX5 ikke er på lager noen sted i Norge, valgte jeg å kjøpe et Panasonic Lumix DSC-LZ10. Etter litt testing nå, syntes jeg det virker lovende. Se for øvrig unboxing-videoen min her: Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Såvidt jeg vet er CMOS-sensoren på Sony HX5 en som gir uskarpe bilder (hvis man zoomer inn til 100%). Jeg har sett dette med samme sensor (tror jeg) på et Canon Ixus 300 HS. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Der tok jeg feil gitt Endret 18. august 2010 av cFc Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 http://www.dinside.no/848951/fujifilm-annonserer-finepix-real-3d-w3 Fujifilm annonserer FinePix Real 3D W3 Med to objektiver er det duket for 3D-bilder fra et kompaktkamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå