kolli_93 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei! Ei vennine av meg har fått ødelagt vifta under laptopen, og den blir veldig varm og treg. Jeg fikk ho til å kjøre speedfan, den viste 82C på CORE 0, og 83C på CORE1... Jeg tenkte med en gang på disse bretta de selger på Clas Ohlson, tror dere de kan få pcen ned på normal varme? Mens den er 82/83 grader, er den farlig varm til å smelte eller ødelegge komponenter ellers i pcen, eller er det bare å la den gå? Takk for hjelp Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nei absolutt ikke. Det kan ikke måle seg med en vifte rett på den varme komponenten. Lenke til kommentar
kolli_93 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Men er det noen hensikt i det hele tatt med så varm pc da? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Søk på Ebay. Fant akkurat riktig vifte der til min laptop en gang... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Disse brettene er vel ment for laptopper som blir "farlig" varme selv med fungerende standard kjøling - kanskje for å redusere viftestøyen fra de relativt små viftene som står i laptops. Å ha en uten fungerende internvifte vil sannsynligvis ikke fungere i lengden, rett og slett fordi varmen ikke blir transportert bort fra de varme komponentene effektivt nok. Endret 10. juni 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå