Gå til innhold

ny 15" laptop til spillende student - kan jeg få 120hz?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vel, søknad for skole er blitt sendt inn, og venter på et selvklart ja der. Og som en tidligere hardkokt gamer setter jeg visse krav når jeg skal handle inn laptopen som skal følge meg de neste årene.

Det første store dilemmaet er;

Kan jeg få til 120hz på min Samsung Syncmaster 2233rz på noen laptoper? Jeg har forstått det slik at dual-link DVI kreves for nok båndbredde til å kjøre 120hz på denne, og også at veldig få (om ikke ingen) bærbare selges med dual-link tilkobling?

Eneste foreløpige utvei jeg har kommet over er DENNE - men usikker på delay osv ved bruk av slike overganger? Jeg spiller tross alt fps spill og er ganske kresen på alt som har med delay, etterslep osv å gjøre, OM den i det hele tatt fungerer da.

Om dette er eneste utvei har jeg jo da låst meg selv til et dell-system (eller?) og står da igjen med et M15X system. Så med tanke på at jeg spiller stort sett counter-strike (1.6 såklart) og litt Heroes of Newerth, og en liten dæsj med Modern Warfare 2, vil da et M15x system med standard-skjermkortet og en i7 prosessor holde for meg? Eller er oppgraderingen fra GT240M til GTX260M verdt de ekstra pengene?

Hvis jeg må gi opp hele 120hz-greia med laptop, så senker jeg budsjettet til ca 10 000 og beholder den stasjonære til spill-bruken, men trenger da en anbefaling til en annen laptop som passer bruken beskrevet ovenfor. (Føler jeg får mer bang-for-the-bucks av acer osv i motsetning til alienware/dell og at 10 000 bør holde da)

Mye tekst her, men takk for at du tok deg tid til å lese igjennom og håper noen kan komme med noen fornuftige innvendiger. Høsten nærmer seg, og jeg har fortsatt ikke pc :)

Mvh,

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...