Gå til innhold

App-utvikling for Iphone - Hvor kan man starte?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått igjennom diverse treff på google for app development for Iphone, men finner for det meste artikler fra starten av 09 for de spørsmålene jeg har. Så jeg tenkte jeg kunne spørre her i stedet;

1. Finnes det programvare som gjør det mulig å kjøre applikasjoner som utvikles i Iphone SDK på Windows? Et shell eller lignende?

2. Har noen et bra utgangspunkt for dette? En anbefalt bok? Nettside? (http://developer.apple.com/ er blant mine bokmerker)

3. Utviklingsprogrammet til Iphone SDK på $100. Må dette betales per person under et utviklingsteam? Altså et team på 3 må betale $300 årlig?

Jeg har grunnleggende erfaring med C#, Java og div. scripting-språk. Det er derfor ikke snakk om å begynne helt fra start.

Endret av cs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale DragonFireSDK.

http://www.dragonfiresdk.com/index.htm

Det er ett veldig enkelt bibliotek du kan bruke i C++. Når du ønsker å kompilere til app sender du koden til en server de har som kompilerer den på en MAC og sender app filen tilbake til deg. De har også tilbud som gjør det enkelt å legge opp appen på app store.

Dette er veldig enkelt å komme i gang med, anbefaler å ta en titt :)

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vurdert om jeg skulle prøve meg, men er usikker på om jeg kommer til å tjene mer enn det det koster å starte med å lage spill til Iphone.

Er det verdt å kjøpe en Iphone + ADC membershipmen + DragonFireSDK ?

Realistisk å tjene noen tusen kr i mnd?

Lenke til kommentar

Du kan jo starte med å kjøpe DragonFireSDK som ikke koster veldig mye. Det følger med en fin Iphone emulator som du kan teste applikasjonene dine på. DragonFire har også ett system som gjør at du kan legge ut applikasjonene dine på appstore uten at det koster deg noe(tror jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...