Gå til innhold

Revulosjon - webdesignere vil ikke finnes lenger?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 13 år gammel, har lyst til å bli webdesigner, jeg har ikke mye å gjøre. kjeder meg, så jeg spør dere om det vil komme en ny revulosjon i fremtiden (om 40.. år) sånn at de ikke trenger webdesignere lenger..ny teknologi...

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så er det ingen som har noen som helst peiling på dette i dag. vi kan vel ikke vite hva som skjer i framtida...

da kunne vi blitt steinrike fordi vi var synske...

ingen kan spå framtida

kan godt hende det kommer om gjerne 1 år eller om 10 år eller om 100 år

det er ikke sikkert det kommer i det hele tatt

ingen som vet, ingen som kan spå eller er synske. ingen som har tidsmaskin heller

Lenke til kommentar

så er det ingen som har noen som helst peiling på dette i dag. vi kan vel ikke vite hva som skjer i framtida...

da kunne vi blitt steinrike fordi vi var synske...

ingen kan spå framtida

kan godt hende det kommer om gjerne 1 år eller om 10 år eller om 100 år

det er ikke sikkert det kommer i det hele tatt

ingen som vet, ingen som kan spå eller er synske. ingen som har tidsmaskin heller

åh, da vil jeg sikkert være arbeidsløs :cry:

Min hobby borte :cry:

Lenke til kommentar

Det vil i lang tid fremdeles være bruk for folk som kan gi websider det lille ekstra for å se finere ut enn rivalene, evt. kode noe for å være bedre sånn sett. Programmer som gjør slikt automatisk kommer ikke bare plutselig ut og endrer alt, og skulle det allikevel skje vil vi finne nye måter å gjøre websidene enda bedre enn programmene klarer.

Lenke til kommentar

hvorfor det?

jeg studerer 3d spill designer nå men vet ikke om det kommer ny teknologi om noen få år som gjør at det er ikke vitsi men det stopper meg ikke fordi da er det andre ting man kan gjøre og stenges en dør åpnes alltid en annen...

bare studer du og bli god så skal du nok se at du har nok jobb ut livet

Lenke til kommentar

hvorfor det?

jeg studerer 3d spill designer nå men vet ikke om det kommer ny teknologi om noen få år som gjør at det er ikke vitsi men det stopper meg ikke fordi da er det andre ting man kan gjøre og stenges en dør åpnes alltid en annen...

bare studer du og bli god så skal du nok se at du har nok jobb ut livet

Takk. :dribble:

@saft suse -

Takk. :dribble:

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

Web-designere vil nok alltid finnes så lenge det er en "web".

Utfordringen i web-design ligger den kreative enden i usability og estetikk, ikke i å skrive html og css. Uansett hva som kommer av "revolusjonerende" verktøy så vil det nok ikke endre på det.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Det kommer helt sikkert ny teknologi som gjør gammeldags teknologi (html5.0 feks) utdatert og overflødig. Slik er det med all teknologi, men det ny teknologi tar ikke bare over gammel teknologi av seg selv. Det er faktisk folk som kan styre hvilken retning den nye teknologien skal ta, og det kan både du og jeg være med på, ved å programmere. Det har allerede kommet teknologi så du ikke trenger å designe selv, du trenger bare å velge template så er det fiks ferdig. Men det var jo noen som laget til rette for at det var så enkelt å "lage" et webdesign, tror du ikke?

Lenke til kommentar

Det kommer helt sikkert ny teknologi som gjør gammeldags teknologi (html5.0 feks) utdatert og overflødig. Slik er det med all teknologi, men det ny teknologi tar ikke bare over gammel teknologi av seg selv. Det er faktisk folk som kan styre hvilken retning den nye teknologien skal ta, og det kan både du og jeg være med på, ved å programmere. Det har allerede kommet teknologi så du ikke trenger å designe selv, du trenger bare å velge template så er det fiks ferdig. Men det var jo noen som laget til rette for at det var så enkelt å "lage" et webdesign, tror du ikke?

Jepp, jeg håper ikke at flere "Albert Einsteiner" kommer å tar over den gammle teknologien, jeg syns webdesign..er bedre å designe selv, enn å be en datamasking å gjøre dette for deg..dessutten kan noen miste arbeidsplassen sin, jeg syns en HOBBY burde være en HOBBY, IKKE en hobby som tar slutt om noen år.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg håper ikke at flere "Albert Einsteiner" kommer å tar over den gammle teknologien, jeg syns webdesign..er bedre å designe selv, enn å be en datamasking å gjøre dette for deg..dessutten kan noen miste arbeidsplassen sin, jeg syns en HOBBY burde være en HOBBY, IKKE en hobby som tar slutt om noen år.

For en "del" år siden ble noe nytt oppfunnet, Morse.

I dag bruker vi telefon.

Det finnes fortsatt mange personer der ute som driver med morse og radio som hobby.

En hobby tar ikke slutt pga. ny teknologi blir oppfunnet.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er 13 år gammel, har lyst til å bli webdesigner, jeg har ikke mye å gjøre. kjeder meg, så jeg spør dere om det vil komme en ny revulosjon i fremtiden (om 40.. år) sånn at de ikke trenger webdesignere lenger..ny teknologi...

Hva om det kommer programmer sånn at man ikke trenger denne kodingen lenger..

Ingen kan gi absolutte svar på hvordan teknologien vil være om om 20 - 40 - 60 år, men i øyeblikket har jeg ikke tro på at det menneskelige leddet i produksjon av nettsider vil forsvinne. Kvalitet vil fortsatt kreve ekspertise. Om man ser til andre yrker som har blitt maskinelt "overtatt" så er det tross ofte reduserte arbeidsplasser fortsatt behov for menneskelig ekspertise, overvåkning, vedlikehold, instruering, utbygging, osv. En oppgave består ikke av kun selve utførelsen! I dag er det alt veldig mange webdesignere med utvidede oppgaveområder i tillegg til koding av design, så hvis selve kodedelen skulle bli overflødig så vil det fortsatt være mange områder med behov for menneskelig kunnskap og kreativitet.

Og, tilpasning til ny teknologi bør ikke være en nykommer for denne yrkesgruppen ;)

Lenke til kommentar

Hva om det kommer programmer sånn at man ikke trenger denne kodingen lenger..

Ingen kan gi absolutte svar på hvordan teknologien vil være om om 20 - 40 - 60 år, men i øyeblikket har jeg ikke tro på at det menneskelige leddet i produksjon av nettsider vil forsvinne. Kvalitet vil fortsatt kreve ekspertise. Om man ser til andre yrker som har blitt maskinelt "overtatt" så er det tross ofte reduserte arbeidsplasser fortsatt behov for menneskelig ekspertise, overvåkning, vedlikehold, instruering, utbygging, osv. En oppgave består ikke av kun selve utførelsen! I dag er det alt veldig mange webdesignere med utvidede oppgaveområder i tillegg til koding av design, så hvis selve kodedelen skulle bli overflødig så vil det fortsatt være mange områder med behov for menneskelig kunnskap og kreativitet.

Og, tilpasning til ny teknologi bør ikke være en nykommer for denne yrkesgruppen ;)

Ok, takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Hallo? Ny teknologi er jo bare positivt! Før i tiden måtte vi jobbe fra morgen til kveld med å melke kuer og gete sauer og jeg vet ikke hva. Takket være traktorer og andre redskaper trenger ikke alle lenger jobbe på gård. Takket være ny teknologi kan DU chillen forran PCen og designe. Så hvis noen finner opp noe smart som gjør webdesign lettere vil du bare få gjort mer på kortere tid, det er jo bare positivt!

Men når det gjelder spørsmålet ditt har ikke jeg heller tro på at det vil bli mangel på webdesignere med det første. Det som derimot kan skje er at det blir større konkurranse fra andre land. India blant annet er jo begynt å bli aktuelt for nordmenn og leie arbeidskraft av (siden de er så billig). Det gjør jo eventuelt at du selv er nødt til å bli bedre dersom du ønsker god lønn.

Som webdesigner må du nok konstant tilpasse deg nye ting, så dersom forandring er noe som virkelig stritter deg i mot ville jeg muligens revurdert det, selv om de fleste yrker har en hvis utvikling over tid.

Men til slutt vil jeg bare si, velg en jobb du liker. Hvis du elsker å jobbe med HTML/CSS er det sannsynligvis en god ide ;)

Lenke til kommentar

Vil altid komme noe nytt og bedre. Web er hobby for meg. Når jeg startet med å leke meg med web fantes ikke css og php. Sidene var også dertil lite stilige og funksjonelle, men for den tid fantastiske. Så kom CSS som jeg måtte lære og ettervert snuste jeg også på PHP/MySQL.

Kommer garantert nye ting ettervært, men siden jeg allerede er med på utviklingen er det lettere å henge med vidre. Slik er det i de fleste jobber.

Er selv Telekommunikasjonsmontør/Elektrikker, og også her kommer det nye ting til stadighet. Så kurs og seminar må til for å holde sin kunskap på topp, men det gjør det morsomt. Nye løsninger og produkter som kan gjøre ting jeg ikke viste jeg trengte!

Lenke til kommentar

Tenk deg korleis det er med grafisk design. Å lage ei trykksak er ingen problem for dei fleste - programvaren er enkel i bruk. Sjølvforklarande "what you see is what you get".

Men likevel har me nokon som kan faget. Å lage websider handler om mykje meir enn berre å programmere samen. Det handler om god kommunikasjon, oversiktelegheit og brukarvennligheit. Det er eit fag i seg sjølve, og ikkje noko ein berre kan "eksprimentere" med. Trur eg då.

Lenke til kommentar

Selv om det bli et programms som lage websiden for deg uten programmering kunnskap, så trengs det fortsatt folk som må lage og administrere dette programme. Jeg sjølv har brukt Joomla (en slik programm) til nå og det siden jeg var 11 år. Det var utrulig enkelt, men nå som jeg har mer kunnskap om data generelt vil jeg også helst har litt mer frihet og hoppe på programmerings toget.

Lenke til kommentar

Selv om det bli et programms som lage websiden for deg uten programmering kunnskap, så trengs det fortsatt folk som må lage og administrere dette programme. Jeg sjølv har brukt Joomla (en slik programm) til nå og det siden jeg var 11 år. Det var utrulig enkelt, men nå som jeg har mer kunnskap om data generelt vil jeg også helst har litt mer frihet og hoppe på programmerings toget.

Jeg bruker joomla selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...