GeirGrusom Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Boot til Windows 7, og bruk bcdedit for å sette opp booting riktig. Windows XP er ikke kjent med Windows Vista og Windows 7 sin boot manager, derfor er det anbefalt å installere Windows XP først, for da ville ikke dette vært noe problem. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nei. Det gikk før med Windows 98, men ikke XP og deretter. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg har et spørsmal bare om generell dualbooting: Er det mulig å installere et operativsystem på en hardisk på en pc, for å så bare flytte hardisken til en annen pc, og vil det da fungere på den pcen? Du kan få blåskjerm ved å gjøre akkurat det der, for Windows installerer jo hardwaren som er på den pcen du installerer på først. Så skjønner den lite når det plutselig er helt ny hardware under oppstart. Noen ganger funker det fint, andre ganger funker det ikke. Og med Vista/Win7 vil aktiveringen feile om du flytter disken fra en pc til en annen. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Hva om man da kjøper masse nye pc deler? Må man installere windows på nytt da? Evt. ved kjøp av ny prosessor og hovedkort? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du kan risikere det ja... og bytte av hovedkort = ny aktivering av Windows. Har du OEM utgaven, må du, om du er max uheldig, kjøpe ny lisens. Uansett kan det alltid være greit å legge inn Windows på nytt ved bytte av hardware som hovedkort etc, da du kan få problemer med gamle drivere fra det gamle kortet. Greit å ta en "fresh install" da.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Ta en titt på denne saken: http://www.pronetworks.org/index.php/guides/post/install_windows_xp_in_a_dual_boot_with_pre_installed_windows_vista/ Det programmet de bruker der er for vista, og koster penger uansett.. Vista og Windows 7 har samme boot loader. Virker å ha gått fra gratis til betal nå. Start opp med Windows 7 sin plate og velg repair der hvor du velger å starte installasjonen av Windows 7. Prøv så startup repair. Endret 13. juni 2010 av TCi Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Vel, jeg takker for svar, men jeg har alle rede reinstallert Win7, og installert XP på en annen hardisk. Når jeg skal bytte, går jeg bare inn i biosen. Funker fint de få gangene jeg bruker XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå