Notatblokk Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg er EKSTREMT dårlig på push-ups. Type...jeg klarer kanskje 7 eller noe hvis jeg har en god dag. Da jeg begynte å trene lå jeg vel på ca samme nivå med situps, men jeg fant aldri motivasjonen til å fortsette med push-ups'ene. Nå er jeg på "ferie" og kjeder meg litt på dagtid, så tenkte at dette må jo være et bra tidspunkt for å starte litt på push-ups! Så får vi se hvor mange jeg klarer når jeg er tilbake i Norge igjen i slutten av måneden/starten av neste mnd. Hvis det er noen av dere andre som er superdårlige i denne øvelsen, er jeg bare glad for selskap gjennom dette lille prosjektet :!: Finnes jo forskjellige teknikker. Noen som er bedre enn andre å starte med? Tenker på plassering av armene, vinkler og slikt. Tenkte å gjøre det annenhver dag. Skal jeg bare kjøre et par-tre sett til jeg ikke klarer mer, eller er det et visst antall jeg burde legge meg på her? PS: Skal ikke gjøre noen "jente"push-ups på knærne, jeg tenker å gjøre det ordentlig. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 http://www.hundredpushups.com/ Opplegg du kan følge slavisk Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg trener styrke jevnlig, men aldri push-ups. Vi hadde nylig styrketester og i den forbindelse så begynte vi å gjøre push-ups hver morgen på oppstilling i to uker uten noe spesielt system. Jeg perset med 11 reps (fra 34 til 45), og hadde fremdeles energien til å ta 5 til. Hvis du aldri trener push, så blir du fort bedre på dem bare ved å gjøre dem. Jeg har testet hundred push-programmet før, og jeg fikk liten fremgang av det. Det største problemet med programmet i mine øyne er at man begynner å slite med å fullføren maksreps på slutten fordi man er utslitt av de 4 - 5 settene man har tatt på forhånd. Jeg synes også det er for lav frekvens, og for høy mengde på treningsdagene. Man kan like greit trene dem hver dag, i mine øyne. Før noen roper overtrening så husk på at det er snakk om push-ups, ikke knebøy på 200 kg. Men for all del, folk har nok trent seg opp til 100 reps med det programmet, så helt udugelig er det neppe Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg prøver det ut, så har jeg noe å forholde meg til Tror jeg nettopp fikk med typen på det også, haha. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du må rapportere tilbake hvem som vinner Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg klarte 9 på testen, han tok 39 :!: Så da blir det første dag på fredag! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kan vere ein plan aa ta dei paa knokane, lett aa slite paa handledda om du ikkjer er vandt til aa ta push-ups. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå