knutsen92 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Hei. Jeg holder på å selge noe som gjør at jeg får et budsjett på 10-11 000kr. Vil helst ha en maks pris på 10 000kr. Har satt opp et oppsett som jeg tror blir aktuelt, men er usikker på HK,RAM, 5850vs5870, nødvendig med 6 kjerner? X4 955 vs X6 1055, kabinett?? lancool k-62 er råtøft og billig. Så fint om jeg kunne fått mange meninger og hva jeg burde velge og hvorfor. Dere får ha en riktig fin sommerferie! Mvh Knutsen92 Endret 9. juni 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 er du gamer? så er 6kjerner nødvendig dette så veldig bra ut. det er bare å kjøre på. har ikke så mye å legge til. Det som måtte bli sagt på den liste er småpirking Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Kjøp X4 955 og HD 5870. Mye bedre til gaming. 6 kjerner er helt unødvendig til gaming. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Enig med løve. Finnes ingen spill som utnytter en 6-kjerner godt nok enda. Men så er det bare det at det er veldig liten prisforskjell på Phenom II X4 og X6. Så kan egentlig bare kjøpe en 6-kjerner. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 er du gamer? så er 6kjerner nødvendig dette så veldig bra ut. det er bare å kjøre på. har ikke så mye å legge til. Det som måtte bli sagt på den liste er småpirking Jeg er gamer. Hvorfor mener du jeg bør ha 6-kjerner, mens de andre sier det motsatte? Har selvfølgelig tenkt å overclocke prosessoren. Valgte å legge ved denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=137529 Scorer best i en test blant mange av de beste kjølerene. Siden spill ikke fungerer optimalt med 6-kjerner, så vil de fortsatt bruke 4 av kjernene hvis spillet støtter 4-kjernede prosessorer? Er kabinettet å anbefale da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Kabinett er smak og behag, med det kabinettet du hat valgt virker som et bra kabinett da Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Her er begge oppsettene med 5850, ønsker ikke å betale SÅ mye ekstra for 5870 når jeg kan overclocke den og få på lik linje ytelse som en 5870. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 er du gamer? så er 6kjerner nødvendig dette så veldig bra ut. det er bare å kjøre på. har ikke så mye å legge til. Det som måtte bli sagt på den liste er småpirking Jeg er gamer. Hvorfor mener du jeg bør ha 6-kjerner, mens de andre sier det motsatte? Har selvfølgelig tenkt å overclocke prosessoren. Valgte å legge ved denne: http://www.netshop.n...spx?plid=137529 Scorer best i en test blant mange av de beste kjølerene. Siden spill ikke fungerer optimalt med 6-kjerner, så vil de fortsatt bruke 4 av kjernene hvis spillet støtter 4-kjernede prosessorer? Er kabinettet å anbefale da? Så du slipper å kjøpe ny cpu etter 1 år da spillene støtter 8 cores Noctua sine er blant dagens aller beste ja. Promilatech gruser absolutt alt av viftekjølere som er. det er de aller beste... jeg ville valgt et kabinett med bedre kjøling i men kabinett er vanskelig å si så mye på anna enn selve kjølinga pga det er smaksak. anbefaler minimum ei stor sidevifte, spesielt når du skal clocke. de bruker 4 av kjernene ja men da har de 4 kjerner 100% fulle ut istedenfor at noe går til progz ute i desktop som for eksempel skype, ventrilo, msn, antivirus, svchost eller lignende.. de oppgavene går da på de andre 2 kjernene og da vil du kunne kjøre bedre spill. samt som sagt at om 1-2år så støtter spill 6 kjerner og 8 kjerner Jeg har deltatt i en hau av pc tråder nå og det er en ting absolutt alle tråder har til felles og det er det at alle tenker på hva som er nok i dag 8ram, cpu, diskplass, psu og lignende) mens jeg tenker på framover. hva er nok om 2 år... Det er da du har en rå pc til en grei penge som du slipper å oppgradere eller kjøpe ny etter kun 2 år for eksempel.. det er den store forskjellen på mine requirements og alle andre sine her merker det er slik på alle forum hos alle, at de tenker i dag istedenfor i morra eller om 2 år. men ikke hos meg... jeg tenker litt lengre fram for å kunne kjøpe pc som kan spilles på litt lengre enn bare de som allerede er lansert Er du med? hva du gjør er opp til deg seff Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Her er begge oppsettene med 5850, ønsker ikke å betale SÅ mye ekstra for 5870 når jeg kan overclocke den og få på lik linje ytelse som en 5870. kan klokke 5970 også.. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 er du gamer? så er 6kjerner nødvendig dette så veldig bra ut. det er bare å kjøre på. har ikke så mye å legge til. Det som måtte bli sagt på den liste er småpirking Jeg er gamer. Hvorfor mener du jeg bør ha 6-kjerner, mens de andre sier det motsatte? Har selvfølgelig tenkt å overclocke prosessoren. Valgte å legge ved denne: http://www.netshop.n...spx?plid=137529 Scorer best i en test blant mange av de beste kjølerene. Siden spill ikke fungerer optimalt med 6-kjerner, så vil de fortsatt bruke 4 av kjernene hvis spillet støtter 4-kjernede prosessorer? Er kabinettet å anbefale da? Så du slipper å kjøpe ny cpu etter 1 år da spillene støtter 8 cores Noctua sine er blant dagens aller beste ja. Promilatech gruser absolutt alt av viftekjølere som er. det er de aller beste... jeg ville valgt et kabinett med bedre kjøling i men kabinett er vanskelig å si så mye på anna enn selve kjølinga pga det er smaksak. anbefaler minimum ei stor sidevifte, spesielt når du skal clocke. de bruker 4 av kjernene ja men da har de 4 kjerner 100% fulle ut istedenfor at noe går til progz ute i desktop som for eksempel skype, ventrilo, msn, antivirus, svchost eller lignende.. de oppgavene går da på de andre 2 kjernene og da vil du kunne kjøre bedre spill. samt som sagt at om 1-2år så støtter spill 6 kjerner og 8 kjerner Jeg har deltatt i en hau av pc tråder nå og det er en ting absolutt alle tråder har til felles og det er det at alle tenker på hva som er nok i dag 8ram, cpu, diskplass, psu og lignende) mens jeg tenker på framover. hva er nok om 2 år... Det er da du har en rå pc til en grei penge som du slipper å oppgradere eller kjøpe ny etter kun 2 år for eksempel.. det er den store forskjellen på mine requirements og alle andre sine her merker det er slik på alle forum hos alle, at de tenker i dag istedenfor i morra eller om 2 år. men ikke hos meg... jeg tenker litt lengre fram for å kunne kjøpe pc som kan spilles på litt lengre enn bare de som allerede er lansert Er du med? hva du gjør er opp til deg seff Sant det du sier, selvfølgelig ønsker jeg en framtidsrettet pc. Derfor jeg har valgt 6 kjerner, USB3, Direct X 11, og crossfire mulighet i senere tid. Men alle har ikke uendelig med penger og har et budsjett å forholde seg til. Og hvis de ikke har budsjett da, men kan oppgradere senere, så gjør man heller det. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Her er begge oppsettene med 5850, ønsker ikke å betale SÅ mye ekstra for 5870 når jeg kan overclocke den og få på lik linje ytelse som en 5870. kan klokke 5970 også.. Så koster 5850 2000kr og ikke 5000kr... Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) ja det er derfor når noen kommer å spør etter en 5000kr pc så kan de ikke få noe særlig fremtidsrettet pc. men hvis de spør etter 10 000+ så er det fullt mulig. spør de etter 15k-20k så er det ypperlig egentlig.. er man freak så koster det oppi 30k og oppover... (min havner på ca 50k når jeg er ferdig) enkelt og greit: har man vannkjøling så anbefales 5970 pga ferre komponenter i en loop har man vanlig viftekjøling så anbefales 2x 5870 da det gir bedre ytelse både stock og i OC Endret 9. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 jeg mente 5870, var skrivefeil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå