Gå til innhold

Hvilke rensesett anbefales til sensor og objektiv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke rensesett vil dere anbefale til:

- sensor

- objektiv

?

Helst litt rimelig så jeg kan kjøpe et lite lager og rense jevnlig.

Jeg fikk anbefalt Lenspen, kjøpte en og ble skuffet. Den la igjen et "sneglespor" på frontelementet, svaberen på Lenspennen er tydeligvis satt inn med et eller annet middel.

Kjøpte så et "Carl Zeiss Lens Cleaning Kit" som inneholder rensemiddel, mikrofiberklut, et antall servietter og støvbørste. Har fått meget pene resultater med dette.

Jeg vet ikke hvem som selger dette i Norge, jeg kjøpte mitt i København.

- Mellomulv.

Lenke til kommentar

Ser det mangler et svar jeg sendte deg Simen1 før en kveld, men serveren ville tydligvis ikke ha det!

Jeg bruker nå "Sensor Cleaner CMOS SWAB 24mm for Canon, Nikon,...." til den nette pris av $11.99 for 6 stk fraktfritt fra Kina til Norge.

Til linser (front, bak og filter) bruker jeg noen kluter jeg har fått med i diverse pakker, og gamle tøylommetørkle (linduk) og linsepen (også fra Kina)

Jeg kjøpte ei renseveske hos Scandinavia Foto, Linserengjøring 45ml (SIClair), som jeg mistenker ødela belegget på mitt fisheye. STAY AWAY.

Lenke til kommentar

Til sensor bruker jeg Visible Dust 1.3x swabs til fullformat, dog bruker jeg IKKE rensevesken til VD da denne tar en evighet å tørke. Istedet bruker jeg Dust Aid sin som jeg syntes funker mye bedre. Har også brukt Dust Aid Platinum, og Wand tidligere, men til fullformat hadde jeg en tendens å komme nær den høye kanten rundt sensoren, hvor Wand tørklet hadde en tendens til å avgi støv. Platinum fungerer, men jeg syns VB + Dust Aid veske fungerer aller best.

Til frontelementer bruker jeg først børst, så utpust og enten linsepapir, eller brilleklut.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp 1 pakke av hver av 24 og 17mm Sensor Cleaner CMOS SWAB

Fraktfritt fra Kina betalte jeg kr 120,10 for disse 2 pk a 6 stk.

De er sterilt innpakket hver for seg, så det er bare å flekke av plasten og "skrubb" ivei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...