Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Først av alt skal jeg komme med et dumt spørsmål. Du brukte avstandstykker mellom hovedkort og kabinett? Deretter kan jeg ikke se noe galt, men vanskelig å se. Du får prøve å ta dette step by step. Så det du kan prøve er å koble fra alle vifter (ikke CPU vifte), hard disk, DVD brenneren og skjermkort. Det holder med å ta vekk strøm kabler til hard disk, DVD brenner og skjermkort. La kabel til monitor stå i. Å ja, tastatur og mus vekk, eventuelle USB enheter også. Fjern begge minne brikkene. Prøv så å starte PCen. Starter den uten restart, kobler du til strøm for skjermkort. Og så restarter du igjen. Går dette også bra, inn med en minne brikke. Fortsett så med å koble til flere komponenter, men kun en av gangen. Vitsen er å finne ut når og hvilken komponent som roter det til. Det siste du kobler til er alle viftene i kabinett. Den røde ledning fra toppen av kabinettet er nok eSATA kabelen til porten på toppen av kabinettet. Endret 11. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg monterte alt på nytt nå, før jeg så deg skrive dette. Ja, avstandsstykker er på. Men skal ta den step-by-step nå. Oppdateres. Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Nå blir jeg redd her. Tok ut alt av Hardisk, Cd-rom, og grafikk kort. Likevel restarter og blinker den, cpu viften går rundt. Jeg har hvert å sett på cpu og, den satt riktig (om den ikke har gått til H****** da... Går det ann å restarte hovedkortet på en måte? Endret 11. juni 2010 av Markkussss Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Restarte hovedkort? Tja, det er jo egentlig det du gjør når du restarter PCen. Men du kan prøve å resette BIOS. Fjern strøm kabel til PC, trykk på power knappen for å fjerne eventuell spenning som er igjen, ta ut batteriet som er på hovedkort, la det være ute 1- 2 minutter før du setter det inn igjen. Smekk inn strømkabel og start PC. En annen måte å gjøre det på er å ta ut batteriet, flytte en jumper som er like ved USB1/USB2 og F_panel som Gigabyte kaller det. fra 1-2 til 2-3, la den stå der ca 15 sekunder og sett jumperen tilbake igjen. Inn med batteri og strøm kabel, start PC. Restarter den igjen, tror jeg du kan du begynne mistanke feil på hovedkort. Feil på PSU er også mulig. Jeg mener å tro at selv om CPU er gåen, skal ikke PCen drive og restarte. Den burde heller stoppe og gi feil melding. Endret 11. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Tok ut batteriet, og når jeg satt det inn igjen så tok den 3 sekunders restart, så 1 sekund, så 3 sekund. Finner ikke jumper Endret 11. juni 2010 av Markkussss Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Dette er det nærmeste jeg kommer: Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 vel kanskje det er at du har festet viftene rett i hovedkortet jeg har dem bare koblet til strømforsyninga alt annet ser ut som det er normalt. Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Men nå har jeg ikke noe koblet til, bare CPU vifte og CPU. Hovedkortet mitt er ødelagt mest sannsynlig. Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 en annen ting jeg ser er at du har kabler overalt rund hovedkortet prøv å få de kablene som ikke skal kobles til hovedkortet til å ikke røre hovedkortert detter er sikkert ikke problemet, men du har jo ikke noe å tape har du skjekket at strømforsyninga er i orden? du kan skjekke det ved å ta ut strømforsyninga koble ut alle kablene fra strømforsynga og ta en binder mellom den grønne kabelen og en av svarte i ATX kabelen (hovedledingen til hovedkortet) og så skrur du på strømmen da skal vifta starte. se video: http://www.corsair.com/products/hx650/default.aspx Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Tviler vedlig på at strømforsyninga er ødelagt. Jeg kommer ikke til å sjekke det nå hverfall. Men viftene starter jo, så stopper de, starter, stopper. likt med hovekortet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Slik som PCen oppfører seg med kun CPU og CPU vifte tilkoblet, og det er ingen forandring på oppførsel, start - stopp - start - stopp, så kan det etter min ringe kunnskap kun dreie seg om feil på hovedkort eller PSU. Du skal ikke se bort fra PSU heller. Se det slik: CPU feil - mulig, men mener at PC skulle ha startet normalt. PSU feil - kan føre til den feilen du har. Hovedkort feil - kan føre til den feilen du har. Du bør ta alle tre muligheter med i feil søking. Har du en annen PSU eller kan låne en PSU, og PC starter normalt, da er det PSU. Ingen forandring med annen PSU, mest sannsynligvis hovedkort. Tviler som sagt at det er CPU, men kan ta feil. Endret 12. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Dobbeltsjekk at CPU-vifte er koblet til hovedkortet der det står CPU Fan. Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har ingen annen PSU, men skal ta den testen Sono1 viste senere idag. CPU vifte er koblet til "CPU_FAN" så den er vel ganske så riktig. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Kan ikke se at noen har kommentert det før meg, men rammen her ser ut til å være koblet feil. Normalt skal rammen parres i slotter med lik farge. Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg gjorde det i starten, men Sono1 sa at man skulle ta rammen i "1" og "2", fordi han har samme pakke som meg, og da funket det for ham. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Skulle kanskje uttrykt meg bedre, men den jumperen jeg snakket om vises tydelig på bildet du la ut. Det er den hvor der står CLR_CMOS. Glemte å spørre, men har du minne brikke i også, eller kun CPU + CPU vifte? Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Bare CPU og CPU vifte. Prøvde å ta på minne på 1 og 2, da funket det ikke. Prøve på bare hvite, funket ikke. Heller ikke på bare blåe. Den starter og så restarter den. Endret 12. juni 2010 av Markkussss Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Kanskje mye å be om, men hva skjer hvis du tar ut CPU? Fjern minnet også. Hvis det samme skjer, vet du i det minste at det må være enten PSU eller hovedkort. Altså kun PSU tilkoblet hovedkort, ikke noe annet, ikke en gang vifter. Lenke til kommentar
Markkussss Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Tok ut CPU og alle viftene. Samme skjer, men nå restarter den hvert sekund. De samme lysene står. (om det betyr noe) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Tja, kan hende jeg tar feil, men jeg vil da påstå at det er noe feil med enten PSU eller hovedkort. Noe annet kan jeg ikke komme på i farten. Mulig noen andre har bedre ideer fordi jeg begynner å gå tom for ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå