Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 480 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra jeg har 10 års garanti på mine 480 GTX kort da :) Som forøvrig kjører fint i SLI med stock kjøling. I tillegg har jeg lov til å modifisere, overklokke og overvolte kortene mine uten at garantien ryker av den grunn. Sålenge jeg kan skru tilbake original kjøler igjen før jeg eventuelt sender inn et ødelagt kort på garanti, har dette ingenting å si.

 

EDIT: Forøvrig litt enig med andre her. Det hadde ikke skadet å kjøre maks AA og AF når man tester slike oppsett. I oppløsning over 1920x1200 f.eks. og med maks AA og AF viser 480 GTX virkelig muskler.

Hvilket kort er dette? :ph34r:

 

EVGA sine kort kommer med "lifetime" warranty. Dette er vel 100 år i USA og 10 år i EU. Noen unntak. Bare 3 år i Russland etc. Men for Norge sin del er det 10 års garanti på EVGA sine produkter (om du kjøper produkter som ender med -AR i produktnummeret). -TR betyr "vanlig" garanti på 2-3 år.

Lenke til kommentar

Det er nok kun 2x 5870. jeg har uansett postet det i fullstendig feil tråd, sorry for det :)

 

men det kan vel uansett informeres om at dette faktisk er værden råeste skjermkort noen gang.....

 

Indeed...Har ventet spent på akkurat det kortet der. Men helt utrolig feil priset ja..

 

Håper hvertfall ikke ABBO.no er seriøse med den prisen de skal ha for det..

Lenke til kommentar

Jeg mener det er lurt å vente til neste generasjon av Fermi. ATI-fanboys her inne messer dommedagsprofetier over NVidia , men de glemmer sin egen historikk.Det er tydelig at Nvidia tenker langsiktig og langsiktighet er grunnen til at de har vært grafikk-kongen de siste årene. Å bli født er smertefullt, Nvidia fødte en ny arkitektur som senere vil blåse fletta av primitive ATI.

 

Primitive ati...

 

Nvidia har toppet tronen i 3 av de 7 siste åra :thumbup: 8800 GTX var en racer. Sitter faktisk et slik i min pc nå.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Jeg mener det er lurt å vente til neste generasjon av Fermi. ATI-fanboys her inne messer dommedagsprofetier over NVidia , men de glemmer sin egen historikk.Det er tydelig at Nvidia tenker langsiktig og langsiktighet er grunnen til at de har vært grafikk-kongen de siste årene. Å bli født er smertefullt, Nvidia fødte en ny arkitektur som senere vil blåse fletta av primitive ATI.

 

Primitive ati...

 

Nvidia har toppet tronen i 3 av de 7 siste åra :thumbup:

 

Er det noe å rope hurra for? nVidia er uansett på vei ned. Du kan klamre deg fast til de gode gamle årene, men tiden fortsetter.

Lenke til kommentar

EVGA sine kort kommer med "lifetime" warranty. Dette er vel 100 år i USA og 10 år i EU. Noen unntak. Bare 3 år i Russland etc. Men for Norge sin del er det 10 års garanti på EVGA sine produkter (om du kjøper produkter som ender med -AR i produktnummeret). -TR betyr "vanlig" garanti på 2-3 år.

Hehe, tenkte meg det. :cool: Måtte være EVGA! :new_woot: Jeg skal meg et EVGA kort med livsgaranti og den nye grillen! :love: Men det er vel -ER endelse i Europa. Eller? Så at det endet med ER i norske butikker.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Jeg mener det er lurt å vente til neste generasjon av Fermi. ATI-fanboys her inne messer dommedagsprofetier over NVidia , men de glemmer sin egen historikk.Det er tydelig at Nvidia tenker langsiktig og langsiktighet er grunnen til at de har vært grafikk-kongen de siste årene. Å bli født er smertefullt, Nvidia fødte en ny arkitektur som senere vil blåse fletta av primitive ATI.

 

Primitive ati...

 

Nvidia har toppet tronen i 3 av de 7 siste åra :thumbup:

 

Er det noe å rope hurra for? nVidia er uansett på vei ned. Du kan klamre deg fast til de gode gamle årene, men tiden fortsetter.

 

Veldig historieløst av deg. Tilbake i 1998 hadde jeg et Creative Voodoo 2-kort i maskinen min. Vet du hvem som laget det, og hvordan ståa er der i gården nå? ;)

 

Det er ingenting som tilsier at nVidia er på vei ned, og det er heller ingenting som tilsier at ATi kommer til å holde seg på toppen for evig og alltid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

For AMD eiere anbefaler jeg moderkortet ASUS M4A89TD PRO/USB3 eller storebroren Formula IV. Begge har ett Asus basert mini OS som man kan ha samtidlig med main OS feks win7.

 

Kortene støtter og har blant annet DTS HD Master Audio 7.1ch, noe som minst er like viktig som ekstrem grafikk. Fungerer også med headphones i stereo.

 

Lydkvaliteten er så god at man blir skremt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

For AMD eiere anbefaler jeg moderkortet ASUS M4A89TD PRO/USB3 eller storebroren Formula IV. Begge har ett Asus basert mini OS som man kan ha samtidlig med main OS feks win7.

 

Kortene støtter og har blant annet DTS HD Master Audio 7.1ch, noe som minst er like viktig som ekstrem grafikk. Fungerer også med headphones i stereo.

 

Lydkvaliteten er så god at man blir skremt.

 

Unnskyld, men hva har anbefaling av hovedkort med AMD chipset i en tråd om 480 GTX test å gjøre?

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

EVGA sine kort kommer med "lifetime" warranty. Dette er vel 100 år i USA og 10 år i EU. Noen unntak. Bare 3 år i Russland etc. Men for Norge sin del er det 10 års garanti på EVGA sine produkter (om du kjøper produkter som ender med -AR i produktnummeret). -TR betyr "vanlig" garanti på 2-3 år.

Hehe, tenkte meg det. :cool: Måtte være EVGA! :new_woot: Jeg skal meg et EVGA kort med livsgaranti og den nye grillen! :love: Men det er vel -ER endelse i Europa. Eller? Så at det endet med ER i norske butikker.

 

Mine kort har AR endelse. Ser nå at Komplett skriver -ER på sine, men mine var altså -AR. I tillegg kom mine med samme eske som de amerikanske kortene, mens andre har tidligere fått en egen boxart på EU produkter. EVGA sine nettsider skriver TR og AR både på US og EU produktene sine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er det jeg ville hatt om jeg kjøpte meg en 480GTX

Men det du skriver har jo INGENTING med GTX480 å gjøre?

 

 

Vel det er en del OC muligheter bygget inn i kortet. Kan jo være nyttig å prøve å få full kraft ut av 480GTX.

 

Feks Turbo Key II gir 8 Fps mer ut av GTX 480

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Her er en test med den nye Geforce Driveren 257.15 med GTX 470, GTX 480 og GTX 470 SLI :dribble: Er en nice økning, Men det er ikke rart nye drivere med Femi korta blir jo selfølgelig raskere, men igjen jeg talker ikke den høye temperaturen og støyen :thumbdown:

 

http://www.tweaktown.com/articles/3303/nvidia_forceware_257_15_performance_analysis/index.html

Hmm, det var større ytelses forbedringer enn jeg hadde trodd. Litt rare nedturer med lav oppløsning, men generelt sett var det ganske fine økninger. Det var vel for det meste rundt 5-10FPS økning, men det kom ofte opp i 20 FPS ekstra. Jeg tror virkelig denne og de neste driverene kan redde Fermi litt fra den fæle kritikken de har fått. Testen Kraa linket til var interessant lesning.

 

Forresten, jeg synes HW burde legge inn noen tester med ekstrem høy AA og AF innstillinger.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...