Hugol Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei. Ved hjelp av spoon herifra har jeg fått satt sammen en del gode deler til den nye stasjonære gaming pcen min. Delene er listen under. Som dere ser er prisen totalt på 9100 kr. Jeg er villig til å bruke opptil 12 000 kr. Burde jeg da slenge på en SSD? OG har jeg valgt rikige kompnenter? Takker for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Link alle delene. Du må sjekke volt på ram osv ikke bare navnet. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Som War sier link til alle delene. Ser at Hovedkortet er fra gigabyte men en av dem gamle modellene. Vist du først skal kjøpe hovedkort i dag er det lurt med USB 3.0 får fremtidig investering. Der modelen er GA-H55-USB3 for ATX, men ser du kjøpe m-ATX som er GA-H55M-USB3 for den nye modellen fra Gigabyte Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Slikt har jeg ikke peiling på, defor jeg spørr her. Under er en liste med komponentene inkludert link. Kabinett: Fractal Design Define R2 Hovedkort: Gigabyte GA-H55M-UD2H Prossesor: Intel Core i7 Quad 930 Skjermkort: XFX Radeon HD 5870 1GB Minnebrikke x2: Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 2GB Int. Hardisk: Western Digital Caviar Black 640GB SATA2 Strømforsyning: Min Cooler Master Silent Pro 500W Kjøler: Hyper 212 Plus Cpu Cooler Takk for all hjelp. EDIT: Fra TJ sin hjelp har jeg byttet ut Gigabyte GA-H55M-UD2H med Gigabyte X58A-UD3R Endret 9. juni 2010 av Hugol Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ram-linken fungerer ikke her. Synnes layouten på hovedkortet var snodig, skal du noen gang bruke 2 skjermkort så får du ikke tilgang til noen av kontaktene under siste slot. Og er det 2x pci porter de har loddet på? i 2010? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Så er det noen som har tips til enheter som burde byttes ut og kanskje noen tips til et bra hovedkort? Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du må ha en cpu som passer til socket 1156, ikke 1366. Gå for intels i5 750. Ville valgt et hovedkort med P55 brikkesett. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Siden de andre ikke har usb 3 eller har eldre pci slotter og du skal handle på den siden ville jeg valgt dette hovedkortet. 2x gpu går fint, pci-x1 samt 2x usb 3. Synnes ikke den siden/ de hovedkortene var noe særlig. Denne cpu (eller 750 quad) Endret 9. juni 2010 av War Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Bedre med det nye hovedkortet, men tru skal sette opp et oss komplett der du har mer valg av deler og har en venn som måtte gå utenfor Netonnet fordi dem nektet gi han garantien til produsenten der han måtte selv ordne garanti via produsenten. Satt opp en AMD setup oss komplett Komplett Endret 9. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du må ha en cpu som passer til socket 1156, ikke 1366. Gå for intels i5 750. Ville valgt et hovedkort med P55 brikkesett. Eller gå for et hovedkort med 1366 - får da mulighet til å oppgradere til Intels hexacore på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du velger heller i5 750... Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Du velger heller i5 750... Og hvorfor skal han velge i5 750? --- Fortell oss gjerne hvilke komponenter du sammenligner med for å komme med den påstanden der. Endret 9. juni 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ic7 er ment for highend, bare grafikk kan fort koste like mye som hele beløpet han har. I den prisklassen vil jeg anbefale i5 om man skal ha intel. Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Men over til trådstarter igjen: Ønsker du maks ytelse per krone? Da bør du gå for AMD. Begrunnelse: AMD gir deg rett og slett mest for pengene. Det er lavere priser på både prosessorer og hovedkort - noe som gjør at du får mer penger å bruke på resten av oppsettet (som du nevner: innkjøp av SSD). Dersom du ønsker en maskin som yter godt i alle situasjoner bør du gå for Intel - men vær obs: det koster penger å være kar. Et oppsett fra Intel er både dyrere og mindre kostnadseffektivt hvis man sammenligner med AMD, men de har generelt høyere ytelse i alle applikasjoner. --- Det du også bør vurdere er å kjøpe inn deler over tid. Eksempel: Du velger å utsette innkjøp av skjermkortet og investerer helle i en bedre prosessor/harddisk/RAM/hva enn du måtte ønske og velger heller å gå med et billigere skjermkort i en måneds tid (f.eks. Radeon HD 4350). Dette gir deg muligheten til å kjøpe inn kraftigere deler og tid til å konfigurere systemet mens du venter på deler, men går på bekostning av ytelsen i spill/andre skjermkortavhengig programvare i den perioden. ------- En ting jeg glemte å nevne er at Intel er veldig overklokkingsvennlig - så hvis du har planer om å gå for Intel vil jeg anbefale deg å sette deg inn i det (du har mye å hente på "gratis" prosessorkraft). Endret 9. juni 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Det jeg mente var at han skulle velge i5 750 over den i5'en som War linket til. Men dere postet rett før meg så.. ja. Endret 9. juni 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ja hvis man vil ha quad ja, hvis man ikke har noe software som utnytter det så er det bare en 13nm forskjell + 0,6GHz waste. Kjøp iallefall en ny cpukjøler uansett. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Ser ut som jeg kjører AMD da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå