Verfolne Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Er det noen der ute som har noen gode monologer de vil dele? Evt. tips om hvor man kan få tak i noen? Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det var et veldig vidt spørsmål. Lenke til kommentar
Verfolne Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 ja, det var det! Men jeg mener det også sånn, jeg vil bare ha litt diverse jeg! Lenke til kommentar
Obsternasig Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 http://www.monologuearchive.com/ Her finner du forhåpentligvis noe du kan bruke :-) Lenke til kommentar
Medicus Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg har brukt en monolog fra Medea en del ganger. Den spiller mye på sinne, fortvilelse og skuffelse. Begynner med "Din lumpne usselrygg! Min tunge finner ei et ennu bedre navn på slik umandig ferd." Jeg satte den over til litt mer "folkelig" språk, for at den ikke skulle være så stiv. Hun snakker til/om Jason, som har forrådt henne. Den krever ganske mye arbeid, men jeg synes den er ganske flott Skal du bruke monologen til noe spesielt? Enklere å gi råd hvis man vet litt mer Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Dostojevskij sine bøker er full av gode monologer. Eks kapittelene "Opprør" og "Storinkvisitoren" i Brødrene Karamasov, og Opptegnelser fra et kjellerdyp. Endret 29. august 2010 av Dante80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå