mFaFa Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Noen som vet om AthlonXP cpu'ene kommer ulåste eller ei..? Skal kjøpe meg en AthlonXP 1600+ Kjekt å vite om jeg må låse den opp først! ;D MvH mFaFa Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 tja etter det jeg har lest så er dem ulåst....men det var pre test brikker og AMD kan jo ha skiftet mening før vi får dem Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 I følge atlonoc.com skal de kunne låses opp på samme måte som dagens Athlon, ved å koble sammen L1 broene. Greit at de støtter multiplyer opp til 18,5 da... Det skulle vel holde for de fleste av oss. http://www.oc-athlonxp.com/bridges/PaloDecode0.htm Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 AthlonXP er låst. AMD har brukt en ny teknologi (laserbrenner) til å kutte L1 broene. Dvs at det er brent 'hakker' så du kan ikke bruke det gamle blyant trikset. Du må først fylle 'hullen' og deretter lage kontakt mellom L1 broene. Men amd har endret på 'oppsettet' på L1 og de andre broene.. så det er vist ganske vrient å få til. Kanskje bedre å kjøpe noen bedre ddr-ram brikker og oc på fsb slik som man gjør med Intel cpuer! Med en multiplyer på 11.5 og fsb på 160mhz så har du 1840mhz. Skulle vel rule det da! Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Jeg skjønner ikke hvorfor ikke AMD lar sine CPU'er være enkle å overklokke, dette gjør jo dem bare mer populære, riktig? Jeg kan forstå at de må være låst pga. nye brukere som trykker feil, men hvis man veldig enkelt kunne ha åpnet dem så er jo det problemet løst. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Når folk overklokker prosessorene skjer det relativt "ofte" at de blir ødelagt. Dette er dårlig reklame for AMD. Hvis en fyr har svidd av CPU'en sin pga. overklokking så sender han jo den inn til AMD (eller sjappa hvor han kjøpte den ol.) og klager. La oss si at AMD mottar en ødelagt CPU -og kunden forlanger en ny. Da vil det koste AMD mye mye mer å sjekke CPU'en for å bevise at den er ødelagt pga. "brukerfeil".. Det vil bli mye billigere for AMD å bare rett og slett sende en ny CPU!! Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jo det er akkurat det de gjør. Puss vekk alt som kan tyde på at prosessoren har vært svidd. Send den inn igjen og få en ny. Ehh... btw! Jeg har en extra 1.33 Ghz T-Bird Liggende som er god for 1644 Mhz ( Poster på 1733) med god kjøling. Noen som er interessert?! mail meg på [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå