Gå til innhold

BI - Karriere Problem

EKHH

Anbefalte innlegg

Hei. Har vært veldig usikker på hvilken retning jeg skal gå ang. karriere. Har søkt meg inn på BI Trondheim - Markedsføring, og takket ja til plassen. Likte faget veldig godt på VGS. og synes det var interessant. Problemet er at jeg ikke vet hvilke jobber som kan være aktuelle for meg. Er sterkere muntlig enn skriftlig (6 på alle muntlig eksamener). Har lite lyst til å ende opp som telefonselger og lurer egentlig bare på hvilke alternativer som er mulige (+ om det er godt betalt.).

Har også sett litt på aksjemegler men da stiller problemet med at jeg allerede har søkt meg inn på Markedsføring. Er det mye teoretisk matte? Har aldri vært noe spesielt god i teoretisk matteproblemer , men har hørt at yrket er mer som en selgerjobb og skape kundekretser osv. Er eneste måten å komme inn på et meglerhus å velge en siv.øk retning eller kan man komme inn med en Master i strategisk markedsføringsledelse?

Gir en master mye fler muligheter enn en blank bachelor.

Wall of text og litt rotete, men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tida krever flere og flere master for de mest interessante jobbene, og det som ofte går igjen er at de ikke er så veldig nøye på hvilken master du har, men at du har master med gode/greie karakterer og har vært aktiv utenfor studietiden (i styrer og stell). Som markedsfører kan du få flere interessante stillinger innen strategi og videreutvikling av bedrifter. Du kan også bli produktansvarlig, markedsansvarlig, selger osv. Veldig spennende stillinger spør du meg. Jeg har snakket med flere headhuntere og de sier alle det samme. Velg ut i fra interesse. Det fører til bedre trivsel under studiene, bedre resultater og det er derfor vinn-vinn. I tillegg sier de: ta master! Så og si alle traineejobber krever nå master. Hvertfall de som er noenlunde ettertraktede og i mellomstore bedrifter. Selv skal jeg gå internasjonal markedsføring på BI. Jeg har ALLTID tenkt å gå økonomi og administrasjon og jeg er egentlig veldig god i matte og god med tall, MEN jeg trives bedre med litt mer kreative fag som kulturforståelse, markedsføring o.l. Derfor skifta jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...