knosemjau Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei, jeg slipte ned gulvet her om dagen, og hadde alt stæsjet mitt i kottet ved siden av. Det jeg ikke tenkte på var at noe fin sagflis og -støv skulle komme inn gjennom bittesmå sprekker i gulv og vegg. Har et kompakt stereoanlegg og en ikke helt så ugrei Samsung forsterker som nok har fått et tynt lag med støv på seg. Dette dessverre ikke bare utenpå der det kan vaskes av, men også mest antagelig inni gjennom lufteåpningene. Er det trygt å slå på et anlegg som muligens har et tynt lag med lett antennelig dritt på el-komponenter? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei, jeg slipte ned gulvet her om dagen, og hadde alt stæsjet mitt i kottet ved siden av. Det jeg ikke tenkte på var at noe fin sagflis og -støv skulle komme inn gjennom bittesmå sprekker i gulv og vegg. Har et kompakt stereoanlegg og en ikke helt så ugrei Samsung forsterker som nok har fått et tynt lag med støv på seg. Dette dessverre ikke bare utenpå der det kan vaskes av, men også mest antagelig inni gjennom lufteåpningene. Er det trygt å slå på et anlegg som muligens har et tynt lag med lett antennelig dritt på el-komponenter? Nei, ikke slå det på. Jeg er ingen proff, men. Det beste er nok å bruke trykkluft og blåse ut all spone fra forsterkeren og hvis kan, kan du også skru den opp og blåse enda grundigere. Hvis du ikke vil kjøpe trykkluft på boks kan du ta den med på en bensinstasjon og bruke trykkluften der. Herman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ville ikke brukt vanlig trykkluft, det kan inneholde vann (kondens). Og vann er ikke bra i elektronikk. Støvsuger i revers er kanskje godt nok for å blåse vekk støv. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ville ikke brukt vanlig trykkluft, det kan inneholde vann (kondens). Og vann er ikke bra i elektronikk. Støvsuger i revers er kanskje godt nok for å blåse vekk støv. Men sånn trykkluft på boks innholder vell ikke kondens, den er jo beregna til elektronikk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ja, for meg så det innlysende ut at det var forslaget om bensinstasjon trykkluft jeg refererte til. Men jeg kunne nok uttrykt meg litt klarere. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ja, for meg så det innlysende ut at det var forslaget om bensinstasjon trykkluft jeg refererte til. Men jeg kunne nok uttrykt meg litt klarere. Nei, jeg skjønte det. Du var mer enn klar nok med det du skrev, men jeg tenkte at du kanskje også mente annen trykkluft. Men jeg pleier å bruke kompressoren på jobben (sykkelverksted) Regner med at tingene tåler litt. Pleier å la de "tørke" litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå