Gå til innhold

Anlegg i snekke


Anbefalte innlegg

Da var det duket for nytt emne innen anlegg i båt. :)

 

Har kjøpt et anlegg som består av: Avant CD-130, Avant CS-320, CAD CBE112.

 

Har montert dette i båten min nå. Har et 12V batteri som jeg skal koble dette til. Jeg følgte bruksanvisningen, hvor tilførselen og det skulle komme inn på spilleren.

 

Så skulle jeg teste det, det viste rødt lys som tegn på at det mottok strøm. Men ikke noe mer enn det, det gikk ikke an å trykke det på. Senere prøvde jeg meg frem og fikk blått lys i displayet, men det bare blinket å ga seg etter 10 sek.

 

Hva kan være problemet?

MÅ man ha jording til anlegget er også et spørsmål jeg stiller.

 

Håper på noen som kan veilede meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du må ha jording til anlegget?

du må ha pluss og minus fra batteriet og styrestrøm(slik som på nyere biler er koblet på tenningen eldre biler koblet rett på batteriet)

 

 

ja har koblet til pluss og minus og tenning.

 

Det som skal til for å få spilleren til å virke er batteri,strømforsyning og tenning. alt dette har jeg koblet, men likevel ser det ut at det ikke går nok strøm gjennom. For det lyser inniblandt og lyset går av etter 10-20 sek.

 

kan det være noe med batteriet eller ledningene?

Lenke til kommentar

du sier ingenting om hvor tykke kabler eller hvor langt du har strekt kablene, eller noe om spenningen som du eventuelt har ut fra batteriet.

 

du sier og at du har sett at det virket, hva mener du med det? at den har vært i full funksjon og spilt av musikk/radio? eller at lyset har gått på så av igjen?

feil kan oppstå ettervært både på ledninger, koblingspunkt, batterier, ladere og spillere +++

 

så:

 

1. sett batteriet til lading

 

2. test spilleren en annen plass som du vet at minst en annen spiller har fungert før. f.eks en bil.

 

3. gå over alle srømførende kabler og se om isolasjonen er defekt samt gå over koblingspunktene for å se om det er god kontakt.

 

4. Når du har gjort overstående punkt og sett at spilleren fungerer skikkelig og koblinger og kabler er i tilfrestillnde stand så kobler du spilleren i båten.

 

5. kobler opp nyladet batteri og starter båten, forsøk å start spilleren nå.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...