Mys1 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Må si at jeg ikke kan altfor mye om pc, men er opptatt av ytelse. Har noen noen sider hvor man kan teste maskinvare, og se om du har bra nok maskinvare. Vet du kan laste ned forskjellige programmer for å teste ytelse, men da må jeg sammenligne resultatene med andre resultater. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er benchmark programmer som er det enkleste og forholde seg til. Slik som 3dmark06, pcmark etc. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Det er benchmark programmer som er det enkleste og forholde seg til. Slik som 3dmark06, pcmark etc. Men hvordan får jeg sammenlignet, så jeg vet at min pc "duger"? Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Fikk 4853 på 3DMARK06, er det bra, jeg har intel core i7 920 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nå sier 3dmark06 mest om hvor bra 3d/spillytelse(syntetisk) du har. Cpu ytelsen kan du teste med benchmarks som er laget for cpuer. Hvis du lister hardwaren du sitter på så kan nok noen informere om hvor bra eller dårlig score du har. Scoren du oppgir er i utgangspunktet ikke spesielt imponerende, men det finnes ett standard oppsett for hvilke innstillinger du skal bruke når du kjører 3dmark06. Hvis du googler 3dmark06 så finner du nok den infoen du trenger får å kjøre en sammenlignbar test. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg sa feil. Jeg fikk total score 17345, det er vel ikke så gærent eller? Var cpu score som var på 4853, overklokka til 3 ghz etter det, fikk nå 5331 på cpu score Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 17345 er en bra score. Jeg er ikke så oppdatert på cpu score men antar at den også er helt grei. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Har du en bra cpu-benchmark? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har ikke kjørt en benchmark på 15år så jeg er redd noen andre må komme med noen oppdaterte forslag. :!: Hvis du søker på 3dmark06 results så vil du sikkert finne noen tall og sammenligne resultatene dine med. Du kan jo sjekke disse listene her, Top Performance Graphics Cards Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå