Gå til innhold

Lord of the Rings Online blir gratis (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Populært MMORPG tråkker nye stier."

Hadde det vært så populært hadde det vel ikke blitt "gratis"? :p

Dette kom absolutt ikke som noen overaskelse, og det er vel

bare snakk om tid før Warhammer Online følger etter, imo merkelig

at de og Funcom med Age of Conan ikke har gjort det allerede.

Men mulig de regner med at folk ikke gidder å spille tullespillene

sine selv om de er "gratis" og at et micro transaction system faktisk

vil gi mindre profit ^^,

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Selskapet bak Lotro heter Turbine.

De har allerede et Mmorpg som er gratis: Dungeons and Dragons Online.

Så det er ikke noe nytt for utviklerne å kjøre på denne modellen.

Regner det blir samme system som i DDO.

Der kan du abbonere som premium kunde for et fast månedsbeløp og få tilgang til allt.

Hvis du ikke abonnerer kan du kjøpe tilgang til spesifikt content for et fast beløp.

Eller du kan spille helt gratis, men da har du ikke tilgang til allt og langt ifra tilgang til det nyeste som spillet kan tilby.

Lenke til kommentar

"Populært MMORPG tråkker nye stier."

Hadde det vært så populært hadde det vel ikke blitt "gratis"? :p

Dette kom absolutt ikke som noen overaskelse, og det er vel

bare snakk om tid før Warhammer Online følger etter, imo merkelig

at de og Funcom med Age of Conan ikke har gjort det allerede.

Men mulig de regner med at folk ikke gidder å spille tullespillene

sine selv om de er "gratis" og at et micro transaction system faktisk

vil gi mindre profit ^^,

Age of Conan er gratis frem til lvl. 20 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har prøvd LoTRO flere ganger, men ender alltid opp med å legge inn årene på lvl 5. Det har fantastiske landskap og flott grafikk, men det er noe som liksom ikke fenger... men nå får jeg nå i alle fall muligheten til å prøve når som helst og ikke kun når de prøver å lokke til seg folk med en gratis uke i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Alle som fortsetter å betale abonnementavgiften, vil bli VIP-medlemmer, og de som har betalt for livstidsabonnement vil bli automatisk overført til VIP-medlemskap.

Du slipper å betale for ekstragreier dersom du abbonerer. Faktisk blir e-penisen din lengre enn mange andres så enkelt som ved å betale.

Er vel så mange MMO-er etterhvert at utviklerene er nødt til å finne på noe annet enn kun fast månedsbeløp. Sikkert mange som kun betaler for WoW, og ikke gidder å prøve noe annet fordi det koster penger. Warhammer og AoC og det her og mange andre gir da muligheten til å teste ut litt før man begynner å abbonere. Evt. kan man droppe abbonement i det store og hele og bare pusle rundt og kose seg.

Men nye stier er det vel ikke :)

Lenke til kommentar

Siste tall jeg så på aktive spillere på LOTRO var 200.000 og det var like etter MOM release. Da vet jeg at de fikk mange nye spillere og tallene gikk oppover.

Så, gratis og gratis fru blom. LVL cap er per idag 65. Med gratiskonto stopper du på lvl 50, du kan ha maks 2 gull (jeg har 150 gull på min main som jeg slutta å spille for 1-2 år siden), du har begrensa storage, begrensa chatmuligheter, du kan ikke spille creep i PVP, kan ikke legge ut ting på AH osv. osv. Ja, det er gratis, men du holder ikke ut lenge hvis du ikke er veldig spesiell og/eller fattig :p

Hovedgrunnen til at de gjør det "gratis" er nok ikke fordi antall spillere har gått drastisk ned i det siste, men heller for å beholde det eksisterende aktive spillertallet på rundt 200.000 fremover. Det vil "lokke" flere til å prøve og en viss prosent vil altså betale for å få alle muligheter.

Selv har jeg lifetime subscription som jeg kjøpte for 1,5 år siden for 1200 spenn og får når dette "gratissystemet" går live VIP konto med alle muligheter spillet gir. Synes det er helt greit og det er bra de gjør forandringer for å beholde antall spillere.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Vil tro de fleste som har et abonnement på LOTRO kommer til å velge VIP uansett, så eneste forskjellen blir at de får 500 poeng i LOTRO Store hver måned.

Forhåpentligvis gjør F2P en slutt på den innholdstørken som LOTRO har hatt siden Moria. Det vises ganske tydelig når siste store oppdatering var Siege of Mirkwood, som ble sluppet for ca. 6 måneder siden, og ifølge Turbine kommer neste oppdatering kanskje så sent som i desember igjen.

Turbine påstår at de kommer til å bli mer aktive med oppdateringene etter det, men folk kommer til å ha kjedet seg i hel lenge før den tid.

Lenke til kommentar

Yaaay....Da var det jo flott at jeg kjøpte Lifetime subscription for litt sia....FML. Å vell...det var ikke mer en 750kr så.

Edit: Så ikke dette med VIP membership...Jaja, da var det kanskje verdt det alikevel :)

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...