brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 har satt sammen er ny maskin og når jeg setter på strøm skjer ingenting, det bare lyser i en rød lampe på HK. Er noe ødelagt, eller har jeg satt kablene på kabinettet feil på eller noe??? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Den røde lampen indikerer at du har strøm på kortet ditt. Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 skal den lyse hele tiden? Når det ikke skjer noe, vil det si at noen ledninger er satt i feil, eller kan det være cpu? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Den skal lyse hele tiden så lenge du har strøm på kortet, ja Den slokner ca. 4-8 sek. etter du har slått av strømmen. Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 det at ingenting starter opp når jeg trykker på startknappen da, er det på grunn av feilkobling? eller cpu feil? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 koblet kablene inni kabinetet til hovedkortet riktig? Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 koblet nesten alle, er en det står GND på og en det står VCC, D2+, D2+, disse har jeg ikke koblet på enda... Skal de kablene jeg har koblet, kobles slik at skriften peker utover? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 koblet i p4 connectoren og alt? hmmz sikker på at ikke en standoff kortslutter hovedkortet? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Kobla strømmen til skjermkortet (hvis du har Radeon 9700/9800)? Husker ikke om du ikke fikk start på maskinen eller om det var slik at skjermen ble sort. Virker mest logisk med sort skjerm. Sjekket at du har koblet ledningene fra kabinettet skikkelig/rett? Tror du skal få start på maskinen selv om CPU er ødelagt. Fikk selv start på en maskin med et crappy Biostar hovedkort uten å ha CPU montert. Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 hva er en standoff? Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 ingen som har mere info?? :-? Lenke til kommentar
hainz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Les manualen til hovedkortet og dobbeltsjekk alt Lenke til kommentar
m`K Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sjekka at du har sotte i atx kontakten. Sletta cmos. Sjekka alle kabler osv? Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 dette er første gang jeg har satt sammen en data, skal få en kompis til å komme å se på for meg i morgen, er bare redd jeg har vraket noe. Tror alt sitter som det skal.... fulgte guiden på Hardware.no Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 en stand off er noen små plast skiver som du setter mellom hovedkortet og metall platen du skruer hk fast i inne i kabinettet. de er der for at hk ikke skal komme i direkte kontakt med kabinettet hvis du ikke bruker disse er den en VELDIG stor sjanse for at du kortslutter hk. disse stand offene skal følge med når du kjøper hk. Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 tok en stund før jeg skjønte at jeg skulle brke den, la nok kortet nedpå kabinetet litt først men slo ikke på strømen... tror du det kan være kortsluttet? Det lyser i den røde lampen når jeg setter på strøm... Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Næ, finn fram til den kabelen som går til power knappen, sikkert pwr btn eller no, å snu den så skrifta står motsatt vei av det den gjør nå! Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 FUNKET FAEN MEG!!! NYDELIG, trodde jeg hadde fucket hele saken! dritdigg!!!! det var fettbra! Lenke til kommentar
brudah6 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 takk folkens! må si dere er kule karer som dele info med oss newbies! thz Lenke til kommentar
m`K Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Asså, regel nr 1, les MANUAL, ikke følg hw.no sin guid, den kan være litt feil i henhold til hk manualen din, så det er den du må følge hele tida. Manualer som følger med hk nå for tida forklarer alt du må gjøre, så og si med teskje. Så les den :-) Du har sikkert glemt å kobla til ATX kontaten eller kobla noen av strøm, HD led ellerno sånt feil. ATX kontakten er den FEITE TJUKKE kontakten med masse små ledninger kobla innpå den, som går fra PSUen din (power supply) Til HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå