Pizzaen Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei. Jeg har kommet opp i muntlig eksamen i matematikk på ungdomsskolen. Temaet er "I butikken" og jeg sliter med og finne på en oppgave om sannsynlighet. Har hatt sannsynlighet i ca. 2 uker på hele ungdomsskolen så kan ikke være noen vanskelig oppgave. I butikken kan være på vei til butikken, utenfor butikken og selvsagt inni butikken. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Se for deg at du skal lage taco til noen venner. Du skal ha to paprikaer, men det er umulig for deg å bestemme deg for farger (rød, gul, oransje, grønn). - Oddsen for samme farge - Oddsen for en rød, en grønn Noen eksempler. Ellers er det lite annet å gjøre, siden binomisk sannsynlighet ikke er 10. klasses pensum. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Han kan vel kjøpe en tippekupong og regne ut sannsynligheten for å få 12 rette uten halv og helgarderinger? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Er jo samme type sannslynlighetsregning det da! Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Gjør det noe da? Han vil jo bare ha forskjellige eksempler på oppgaver han kan løse, om de går i bunn og grunn ut på det samme har vel ingenting å si på det nivået? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jo, men du skrev eksemplet ditt som et spørsmål ovenfor mitt utsagn i min første post, og da tolket jeg det som om du mente det var en annen type sannsynlighetsregning Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Takker folkens, men jeg hadde eksamen i dag, fikk 5 Endret 10. juni 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå