fatcamper Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei. Jeg har rundt 270 000 bildefiler i en mappe. Disse vil jeg sortere fra hverandre. Det eneste jeg trenger er JPEG filene. Men det er også gif og ping filer i mappen, som jeg vil slette. Har prøvd og merke filene for å slette de. Men pcen henger seg, siden det er så mange filer å jobbe med. Noen program som kan sortere ut filene for meg? Mvh ikt lærlingen Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Sorter etter filtype også kan du vel enkelt markere alle som ikke er jpeg? Også kan du prøve TeraCopy, den er bedre enn Windows standard filbehandler til å kopiere/flytte/slette store/mange filer. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 find . -type f -name "*.jpg" -exec mv {} mappe/ \; Ahh, stemmer dette var windows Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Åpne et kommandovindu i gjeldende mappe: del *.gif *.png Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Takker folkens Her lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå