Misoxeny Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei Kom opp i norsk muntlig og fikk emnet norrøn litteratur. Forsåvidt greit tema, men sliter litt med hoveddelen. Den skal bestå av en problemstilling, men jeg har ikke funnet en problemstilling jeg er fornøyd med, noen som har noen tips? 1 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Kva er du best paa/har mest interesse for innen norron litteratur? Ein favorittekst for eksempel? Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Hehe, kan ingen ting om temaet. Har lest litt og virker som det er ganske mye jeg kan ta fatt i. 1 Lenke til kommentar
Verfolne Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Åh. Du aner ikke hvor heldig du er! Norrønt er så utrolig spennende! Hvilke problemstillinger har du tenkt på til nå da? Kunne du evt. nevne noen av verkene dere har gått gjennom i år? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Soga om Gunnlaug Ormstunge er kort og lettlest, grei om du ikkje vil investere veldig mykje tid. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Husker ikke hva vi har gått gjennom, var vel noe av det første vi hadde om. Men vi hadde om yngre og eldre edda osv hvis jeg husker rett. Hvordan kan en evt problemstilling bli hvis jeg velger Gunnlaug Ormstunge? Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Bump. Noen tips? Har tenkt litt på "Hva kjennetegner norrøn litteratur?", men blir dette for mye? Burde jeg begrense til "Hva kjennetegner islandske ættesagaer"? Endret 9. juni 2010 av DoffenPHP 1 Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kvinners stilling i norrøn litteratur. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Så litt på det ja, men fant ikke nok stoff om det. Jeg valgte altså "Hva kjennetegner den eldre Edda?". Men har et spm ang dette. Nesten hele fremføringen blir jo å fortelle om innholdet i den eldre Edda, hva diktsamlingen består av osv. Blir dette "offtopic" fra problemstillingen? Burde jeg omformulere problemstillingen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå