Deluxus Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Skal øve til en matte eksamen. vet enda ikke om vi skal komme opp men må øve forde Emnet er VM i fotball. Trenger da spørsmål til dette. noen så kan hjelpe ? Endret 9. juni 2010 av Deluxus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Går utifra at det er ungdomsskole-nivå? 10.klasse? Muntlig? isåfall; hva med fotballbane spørsmål: - Hvor mange meter sparer Spiller X på å gå skrått over(Diagonal) banen istedet for rundt? (PYTHAGORAS A2 + B2 = C3). - Hvor mange Bananer vs. epler / Bananer vs. druer, eller noe sånt, må en fotballspiller spise for å få anbefalt inntak av proteiner (eller hva man skal ha) og regne ut at man må ha kanskje 23% mer drue enn banan eller noe, eller spise en 1/3 banan i forhold til eple etc. - Sannsynlighet for at et lag vinner, T.eks. England. ? - enkel annengrads Ligning, f.eks. at Person X skal dit. han sjekker to jordbærplukker-jobber(veldig enkelt og forholde seg til, i tillegg til at det lett imponerer lærer), ene jobben gir 100 kroner i starten hver arbeidsdag og får 10 kroner for hver kurv. Den andre jobben gir 10 kroner i arbeidsdagsoppstart og 15 kroner pr. kurv. Dette kan du lett sette opp i en graf som viser hvor mange dager det tar før jobbene "møtes" og hva som lønner seg for ønsket svar. ... Det viktigste er å kunne ta ting på sparket, og kunne forklare alt du kan om du får spørsmålet fra sensor om du for eksempel endrer lengde/bredde-forholdene i eksempel 1. og kunne gi et ca.- svar. Det redda meg og 6-ern jeg fikk, det at jeg kunne svare for meg uten alt for lang betenkningstid, og jeg er ikke noe spesielt god, bare sånn snittlig god. Lykke til! Matte muntlig er noe herk! Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Det er 1 klasse vidergående Men takk får alle rådene Lenke til kommentar
ramboros Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) ente. Endret 10. juni 2010 av ramboros Lenke til kommentar
ramboros Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Skulle bare skrive at det MajorDiesel beskriver, ikke er en annengradsligning. Skal man først bruke likninger, er det greit å regne likningssett. Da er det praktisk å bruke billetter, ettersom det er Fotball-VM. La oss si at f.eks. en barnebillett koster 50 kroner, mens en voksenbillett koster 100 kroner. Totalt solgte arrangøren 30000 billetter, mens han tjente inn 1500000 kroner. Hvor mange barnebilletter og voksenbiletter solgte arrangøren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Skulle bare skrive at det MajorDiesel beskriver, ikke er en annengradsligning. Skal man først bruke likninger, er det greit å regne likningssett. Da er det praktisk å bruke billetter, ettersom det er Fotball-VM. La oss si at f.eks. en barnebillett koster 50 kroner, mens en voksenbillett koster 100 kroner. Totalt solgte arrangøren 30000 billetter, mens han tjente inn 1500000 kroner. Hvor mange barnebilletter og voksenbiletter solgte arrangøren? Å, beklager, det er lenge siden jeg holdt på med de greiene der, men jeg mener lærern jeg hadde snakka på noe sånt noe, men jeg tar helt sikkert feil. (Legger meg flat) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå