kevilars Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hei! Nå er tiden kommet for ny pc. Har 15.000 disponibelt, har sett litt på komplett.no sin pc nå under 1337 weeks, er denne noe å satse på? Håper på innspill er ikke så inne på data, men vet at jeg trenger en liten kraftplugg som kjører Microsoft Flight Simulator 2004 på max grafikk uten hakking. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Etter det jeg vet så var disse simulatorene rimelig cpu krevende så det kan kanskje være greit å sjekke opp om dette fremdeles gjelder. Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Etter det jeg vet så var disse simulatorene rimelig cpu krevende så det kan kanskje være greit å sjekke opp om dette fremdeles gjelder. Dem er forsatt cpu krevende ja, de drar en del FPS. Hadde en eldre pc for en stund siden, den dro med ca 20-25 fps. Husker ikke specs på den gamle pcen, men det som merkes i simulator er når man har masse ekstra greier, noe som jeg har. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Etter det jeg vet så var disse simulatorene rimelig cpu krevende så det kan kanskje være greit å sjekke opp om dette fremdeles gjelder. Og ettersom jeg vet støttes ikke quad prosessor eller mer av FS2004. Vet dog ikke om FSX gjør det. Er faktisk ikke sikker på om de støtter tokjerne engang. Og prosessorkraft er vel det viktigste for FS nå om dagen. Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Etter det jeg vet så var disse simulatorene rimelig cpu krevende så det kan kanskje være greit å sjekke opp om dette fremdeles gjelder. Og ettersom jeg vet støttes ikke quad prosessor eller mer av FS2004. Vet dog ikke om FSX gjør det. Er faktisk ikke sikker på om de støtter tokjerne engang. Og prosessorkraft er vel det viktigste for FS nå om dagen. Så det du prøver å si er at pcen er for kraftig for fs2004? Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Så det du prøver å si er at pcen er for kraftig for fs2004? Jeg sier ikke noe 100%. Du burde høre litt rundt på flightsim.no, er en stund siden jeg drev med simmen nå, men mener det gikk slike rykter da jeg holdt på. Man mente feks E8500 var et godt valg i forhold til Quad Og om ikke programvaren støtter bruk av flere kjerner så blir det jo kun overkill om maskinen skal brukes dedikert til FS. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du kan jo lese litt her. Man drar nok litt nytte av multicore likevel, siden andre applikasjoner som kjøres kan belastes av de andre kjernene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 FSX har støtte for flerkjerne CPU med Service Pack 1 installert. Fant ikke noe om støtte for flere en 1-2 kjerner til FS2004. Det viktigste som jeg har forstått det er klokkehastigheten (anbefalt er 3,6ghz). Uansett så er det nok et greit valgt den pcen der, og med turboboost på CPU så klokker den seg opp til høyere hastigheter i de spillene som ikke støtter hele 6-kjerner. Legg merke til at de fleste FS spillene ikke har støtte for crossfire (noe som er et minus i margen for den pcen). Andre pcer du kan se på: http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100583 http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=3299&g0=86&g1=88&g2=621&visavdeling=0&g0txt=%20Datamaskiner&g1txt=Stasjon%E6r%20PC&g2txt=%20%20%20%20PC-bygger&a=vis Disse kan du konfiguerer litt mer selv + netshop og multicom er nok noe billigere. Gi et hint vist jeg skal hjelpe deg med en konfigurasjon Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 FSX har støtte for flerkjerne CPU med Service Pack 1 installert. Fant ikke noe om støtte for flere en 1-2 kjerner til FS2004. Det viktigste som jeg har forstått det er klokkehastigheten (anbefalt er 3,6ghz). Uansett så er det nok et greit valgt den pcen der, og med turboboost på CPU så klokker den seg opp til høyere hastigheter i de spillene som ikke støtter hele 6-kjerner. Legg merke til at de fleste FS spillene ikke har støtte for crossfire (noe som er et minus i margen for den pcen). Andre pcer du kan se på: http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100583 http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=3299&g0=86&g1=88&g2=621&visavdeling=0&g0txt=%20Datamaskiner&g1txt=Stasjon%E6r%20PC&g2txt=%20%20%20%20PC-bygger&a=vis Disse kan du konfiguerer litt mer selv + netshop og multicom er nok noe billigere. Gi et hint vist jeg skal hjelpe deg med en konfigurasjon Hadde vært veldig greit om du orker å hjelpe meg med konfigurasjon. Jeg trenger som sagt en pc som drar fs2004 på full grafikk uten hakking. Helst også en pc som holder 2-3 år hadde vært greit. Om det er crossfire eller ikke er ikke så nøye, men jeg trenger skjermkort som kan kjøre 2 skjermer. Trenger ikke eliten av pc, men trenger en pc som drar fs2004 over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Netshop sin i5 (socket 1156) maskin, bytt ut skjermkort 1 til Club3D sitt ATI HD5850 kort, så ser den veldig grei ut. Eller så kan du finne deler selv, og så legge til montering i handlekurven, så bygger de den for deg. Koster vel 300 kr eller noe, men kan ikke finne den igjen. Vet noen andre her på forumet vet hvor den er, så får håpe de titter innom... Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Netshop sin i5 (socket 1156) maskin, bytt ut skjermkort 1 til Club3D sitt ATI HD5850 kort, så ser den veldig grei ut. Eller så kan du finne deler selv, og så legge til montering i handlekurven, så bygger de den for deg. Koster vel 300 kr eller noe, men kan ikke finne den igjen. Vet noen andre her på forumet vet hvor den er, så får håpe de titter innom... Skal undersøke om fs2004 støtter denne prosessoren, litt kjedelig å kjøpe en pc som ikke kan kjøre det jeg ønsker å bruke den til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Som fyren over sa gå for Netshop sin: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=133461 Punkt for punkt hva du bør endre osv. Kabinett: Velg et du liker selv, kan anbefale følgende. Enkle billige: Lancool-kabinettene, Antec Three Hundred Ekstra god kjøling: Antec Nine Hundrer TWO, Coolermaster Haf922, Antec Twelwe Hundred Støydempet: Fractal Design R2, Antec P-serien Stilrene: Corsair 800d og alle lian li kabinettene Strømforsyning: Mist 650w, avtagbare kabler - så har du mer og gå på ved en oppgradering. Harddisk: Western Digital Black 1TB - Kjappere og mer egnet for spill enn Green serien, velg flere harddisker vist du trenger det. Skjermkort: Club3d Radeon 5850 holder til de fleste spill, du kan velge MSI Radeon 5870 for og ha litt ekstra og gå på DVD: Bare la stå den som er valgt Mus, Tastatur og Musmatte: Dette bestemmer du selv om du trenger, HUSK og fjerne vist du ikke skal ha (en del peng). Operativsystem: la stå på Windows 7 Home Premium 64bit OEM. Total pris med 5850 og uten mus, tastatur osv blir da 10449. Vist du av en eller annen grunn vil bruke litt mer penger så kan du velge 8 gb minne (velg billigst mulig med 8 GB) og du kan gå et hakk opp på CPU. Snakket med en kollega av meg, han kjører FSX på full grafikk og oppløsning med en i7 860 CPU og 5770 skjermkort, altså ett hakk bedre CPU og et hakk dårligere skjermkort. Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Som fyren over sa gå for Netshop sin: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=133461 Punkt for punkt hva du bør endre osv. Kabinett: Velg et du liker selv, kan anbefale følgende. Enkle billige: Lancool-kabinettene, Antec Three Hundred Ekstra god kjøling: Antec Nine Hundrer TWO, Coolermaster Haf922, Antec Twelwe Hundred Støydempet: Fractal Design R2, Antec P-serien Stilrene: Corsair 800d og alle lian li kabinettene Strømforsyning: Mist 650w, avtagbare kabler - så har du mer og gå på ved en oppgradering. Harddisk: Western Digital Black 1TB - Kjappere og mer egnet for spill enn Green serien, velg flere harddisker vist du trenger det. Skjermkort: Club3d Radeon 5850 holder til de fleste spill, du kan velge MSI Radeon 5870 for og ha litt ekstra og gå på DVD: Bare la stå den som er valgt Mus, Tastatur og Musmatte: Dette bestemmer du selv om du trenger, HUSK og fjerne vist du ikke skal ha (en del peng). Operativsystem: la stå på Windows 7 Home Premium 64bit OEM. Total pris med 5850 og uten mus, tastatur osv blir da 10449. Vist du av en eller annen grunn vil bruke litt mer penger så kan du velge 8 gb minne (velg billigst mulig med 8 GB) og du kan gå et hakk opp på CPU. Snakket med en kollega av meg, han kjører FSX på full grafikk og oppløsning med en i7 860 CPU og 5770 skjermkort, altså ett hakk bedre CPU og et hakk dårligere skjermkort. Takk for kjempe bra respons! Holder på å undersøke litt om jeg skal gå over til fsx eller ikke. Men regner med jeg gjør det! Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Da har jeg kommet fram til løsning. Jeg skal kjøpe det som du over anbefaler, takk for det! Fikk også vite at fs2004 å fsx støtter alle prossesorer, men fs2004 klarer ikke å dele over flere kjerner slik fsx gjør. Så da blir det pc kjøp i ettermiddag. Takk for all hjelp:D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ingen problem, hvilket kabinett ble det? Av ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 det ble Antec Nine Hundrer TWO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå