greygenic Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har du ingen svar, herr professor allmennviter? Du repeterer bare tidligere påstander, og oppfører deg ellers som et hysterisk kvinnemenneske som oppfordrer til hypokondri. Ta deg en bolle (om du tør da). Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har du ingen svar, herr professor allmennviter? Du repeterer bare tidligere påstander, og oppfører deg ellers som et hysterisk kvinnemenneske som oppfordrer til hypokondri. Ta deg en bolle (om du tør da). haha Jeg ville bare komme frem til at i dagens marked kryr det av slike stoffer og det virket som du benektet at slikt finnes ikke. Har mange sagt at feks Aspartam er kreftfremkallende, er det det og. Alt er ikke narlic og sunt og herlig, slik det virker for deg.. Slik det faktisk ikke er, og alle bør bli advart før de vet hva de putter i munnen. Ja, man kan jo bli litt skeptisk til mat i dag, men det kan ikke kalles hypokondri. Og ja, tar gjerne en bolle jeg Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg tenker som så at hvis man først skal ha en brus, så kan man like gjerne drikke "ekte" brus med vanlig sukker - ikke "lett" brus med masse søtningsstoffer som forvirrer kroppen. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Har du ingen svar, herr professor allmennviter? Får prøve jeg da. Kan jo begynne med at den viktigest grunnen til at det er en økning i krefttilfeller er nok at vi har redusert dødligheten til mange andre sykdommer, folk lever lengre og har naturlig nok større mulighet for å utvikle kreft. Om kunstig søtning eller andre stoffer står en stor del av denne økningen tviler jeg på. De siste 50 årene har den forventete levealderen økt med 10 år. Her er et faktaark om kreft hvor de også har listet opp en del av de farligste tingene når det kommer til faren for å utvikle kreft. E-stoffer er ikke engang nevnt, mens ting som rødt kjøtt, salt, alkehol og ikke minst resultatet av overspising, fedme, er noen av tingene som øker faren for kreft og bruken av disse tingen har økt mye den siste tiden. E-stoffer her heller ikke nødvendigvis unaturlige. Noen av de er: E948 Oksygen, E949 Hydrogen, E1510 Etanol, E441 Gelatin, E270 Melkesyre, E140 Klorofyll. http://en.wikipedia.org/wiki/E_number "Skal du slanke deg hjelper det ikke å drikke lettbrus hver dag!" Det spørs jo helt på hvor mye man drikker det. Ja, det er jo det jeg sier. Jeg har skrevet flere ganger der oppe at det spørs hvor mye! Det skal ikke være mer enn et glass ihvertfall. Hvis du drikker 2 liter cola til dagen så blir det 840 kalorier, slår du over til 2 liter lettbrus som har 6 kalorier så skal vekten gå ned så lenge du har det samme kostholdet/aktiviteten som du hadde før. Hvis du ikke gjør det så spiser du mer så kalorimengden blir lik. Du er mindre aktiv fysisk, enten av fri vilje eller at kroppen din gjør det for deg. Det kan bare ikke være sånn at dette ikke skal ha noe utslag uten en grunn. Og de har ingenting som beviser at vann dreper deg. Død av vann: http://www.aftenpost...icle3348725.ece Aspartam brytes ned til blant annet metanol. Det sier seg selv at det ikke er sunt med store mengder. Hvis lettbrus har 0.3 kalorier pr 100 ml så er det 3 på 1 liter. 1 gram aspartam har 4 kalorier. Så det er 0.75 gram av det i 1 liter og det er vel ikke store mengden av dette som blir metanol. Jeg tenker som så at hvis man først skal ha en brus, så kan man like gjerne drikke "ekte" brus med vanlig sukker - ikke "lett" brus med masse søtningsstoffer som forvirrer kroppen. Liker ikke hvordan vanlige colaprodukter smaker, men de sukkerfri er ganske greie. Og over til TS så kan du bare pøse innpå med lettbrus, hvis det er noe vi kan være sikre på så er det at de er mindre farlige enn vanlig brus. Ødelegger tenna da. Endret 12. juni 2010 av Veritas_ 2 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg klarer ikke å se poenget med denne tråden. Ingen av dere kan dokumentere noe som helst, det blir bare tomme og meningsløse diskusjoner til og fra - so shut up (særlig du der som bare må skrive svar med bold rødt, herreguuuud...). Selv drikker jeg light-brus med god samvittighet. 1 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg klarer ikke å se poenget med denne tråden. Ingen av dere kan dokumentere noe som helst, det blir bare tomme og meningsløse diskusjoner til og fra - so shut up (særlig du der som bare må skrive svar med bold rødt, herreguuuud...). Selv drikker jeg light-brus med god samvittighet. Jeg og! Noe unner jeg meg selv, gått ned 30kilo på et år og har ikke følelsen av at pepsien har holdt vekta tilbake. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg klarer ikke å se poenget med denne tråden. Ingen av dere kan dokumentere noe som helst, det blir bare tomme og meningsløse diskusjoner til og fra - so shut up (særlig du der som bare må skrive svar med bold rødt, herreguuuud...). Selv drikker jeg light-brus med god samvittighet. Jeg måtte skrive med rødt og tykkelse pga den kommentargreien på sitat ikke funket!! Slik at folk kunne se hvem som skrev hva og hva som var nytt. Og, sier du der oppe, at det er kun de som er feit som får kreft? Jeg har en venninne som var 15 år når hun fikk kreft, hun trente hver dag, spiste normalt og er slank. Hvem som helst kan få kreft, og det er like mange som er slank, spiser normalt og trener. Nei, jeg sier ikke at det er kun (farlige) e-stoffer som gir kreft. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg klarer ikke å se poenget med denne tråden. Ingen av dere kan dokumentere noe som helst, det blir bare tomme og meningsløse diskusjoner til og fra - so shut up (særlig du der som bare må skrive svar med bold rødt, herreguuuud...). Selv drikker jeg light-brus med god samvittighet. Jeg og! Noe unner jeg meg selv, gått ned 30kilo på et år og har ikke følelsen av at pepsien har holdt vekta tilbake. Slankende betyr ikke nødvendigvis sunt. Har du noengang sett en feit heroinmisbruker? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Det er blitt bevisst gang på gang at aspartam ikke er kreftfremkallende. Kos deg med lettbrusen din Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Det er blitt bevisst gang på gang at aspartam ikke er kreftfremkallende. Kos deg med lettbrusen din Heroin er heller ikke kreftfremkallende. Så det er bare å kjøre på! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Å herre? Vi må da kose oss litt i livet. For å si det sånn, jeg vil heller leve ett fantastisk liv i 50 år med heroin og lettbrus enn 102 år der du lever på brød og vann, og bare sitter inne om dagen fordi du er redd for å få hudkreft av solen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Kanskje verdt å se denne dokumentaren; http://video.google.com/videoplay?docid=-6551291488524526735 Synes den tar opp mange viktige poeng og ikke minst historien bak stoffet. Ikke en typisk fanatisk film, men mer gravende journalistikk og intervjuer med kompetansepersoner og folk + en god del faktastoff. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg unner meg heller litt skikkelig brus fremfor de tilsatt kunstige tilsetningsstoffer. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg unner meg heller litt skikkelig brus fremfor de tilsatt kunstige tilsetningsstoffer. Jeg og, helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå