Skinney Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hepp! Jeg har ett dictionary som ser slik ut: { A: wxTextCtrl, B: wxTextCtrl. C: wxTextxtrl } wxTextControl er da en tradisjonell textbox hvor brukeren kan skrive inn tekst osv. Når vinduet lukkes ved en senere anledning er planen å lage ett nytt dictionary som lagrer teksten i disse wxTextCtrl'ene istedenfor wxTextCtrlen selv, men da møter jeg på problemer. Dette er hvordan jeg prøver å hente ut informasjonen: self.tmpDict = {} for label, textbox in self.textToSendCollection.items(): self.tmpDict[label] = textbox.GetValue() self.textToSendCollection = self.tmpDict og dette er feilen jeg får: Traceback (most recent call last): File "/Users/robin/Workspace/HF-Transmit/new_message.py", line 78, in ChangeMsgType self.tmpDict[label] = textbox.GetValue() AttributeError: 'str' object has no attribute 'GetValue' lagres wxTextCtrlen som string når det legges inn i dictionary'et eller hva skjer her? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg gjenskaper feilen så ser du hva som foregår. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Uff, føler meg dum her. Er selvfølgelig en entry i dictionary'et som ikke er en textbox men en id-streng... sånn går det når man jobber sent på kveld takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå