Gå til innhold

Ny i WoW - Hvilke class skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hunter er sinnsykt faceroll i BG fram til 50-bracketen, der DK-ene ødelegger alt før 60-bracketen der ting blir mer balanserte. At huntere er lettere å lære seg p.g.a pet er jeg ikke enig i. Døde mye mer mens jeg levlet hunter enn warrior, fordi threaten pettet gjør ikke klarer å holde følge med threaten du selv gjør, og når disengage er på cooldown er det lite du kan gjøre.

Jeg synes en hybridklasse er et bedre valg. Selv sitter jeg her i 80 og skulle ønske jeg levlet noe som kan tanke, selv om hunter generelt er kjempegøy å spille.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror fordi at du mistet aggro var fordi at du var MM eller SV. Som BM skal det mye til for å ta over aggro.

Jeg kan godt forstå at folk vil rolle Hybrid klasse. Tank, heal og dps i en klasse er morsomt og artig. Men det som er problemet er at Tanking og healing krever mye mer skills og feilmarginen er mye større. hvis du ikke klarer å gjøre jobben din bra som healer eller tank vil folk bare kicke deg rett ut. Noe som kan gjøre det vanskelig å skaffe seg bra gear (Ilvl 245 ++) vanskelig.

Jeg vil anbefale at du leveler opp hunteren for så å se om Tanking og healing er noe for deg. Også vil jeg anbefal du prøver å kommer deg inne noen raid eller arena fordi at kan man virkelig se over morsomt WoW er.

Endret av Yakuza
Lenke til kommentar

Er så lenge siden nå! Det positive er at jeg begynner å glemme wow, noe som har tatt sin tid! =D

Hehe... er det ikke fryktelig dumt å delta aktivt på et Wow-forum om du forsøker å glemme Wow?

Sånn for ordens skyld, kan det være greit å ikke være nedlatende mot de som fortsatt spiller Wow, eller mot Wow generelt, bare fordi du selv synes det er kjedelig. Det skaper en dårlig tone, og er et brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Jeg tror fordi at du mistet aggro var fordi at du var MM eller SV. Som BM skal det mye til for å ta over aggro.

Men som BM har du absolutt ingen knapper å trykke på heller så det er ikke så veldig passende for en som nettopp har begynt å spille. Vil gjerne ha litt action lism.

Lenke til kommentar

Men som BM har du absolutt ingen knapper å trykke på heller så det er ikke så veldig passende for en som nettopp har begynt å spille. Vil gjerne ha litt action lism.

Haha da skulle du ha levelt opp paladin old school !. Auto attack med Seal of command som hadde en sjanse for å gjøre skade. Et mareritt..

Kanskje rogue er tingen. Ingenting som slår å ganke noobs i BGs eller bare velge ut en som er skadet og avslutte han.

uansett så vil jeg også si at du nesten velge selv hvilken klasse som passer deg.

Lenke til kommentar
hvis du ikke klarer å gjøre jobben din bra som healer eller tank vil folk bare kicke deg rett ut. Noe som kan gjøre det vanskelig å skaffe seg bra gear (Ilvl 245 ++) vanskelig.

Alle må jo starte et sted, og hvis man skal tanke har man som regel lært seg det innen level 80. Dessuten tar det nok ikke lang tid å lære seg å tanke ordentlig mtp hvor korte køer man har, så jeg tviler på at man kommer til å ende opp med i aldri få noe gear fordi man blir kicket hver gang.

Som Cowboy Bob sa er BM bortimot pisskjedelig, og man gjør veldig svak damage i dungeons og sånt, med mindre man har dualspec (som virker lite sannsynlig at man får tidlig for en som nettopp har begynt å spille).

Lenke til kommentar
hvis du ikke klarer å gjøre jobben din bra som healer eller tank vil folk bare kicke deg rett ut. Noe som kan gjøre det vanskelig å skaffe seg bra gear (Ilvl 245 ++) vanskelig.

Alle må jo starte et sted, og hvis man skal tanke har man som regel lært seg det innen level 80. Dessuten tar det nok ikke lang tid å lære seg å tanke ordentlig mtp hvor korte køer man har, så jeg tviler på at man kommer til å ende opp med i aldri få noe gear fordi man blir kicket hver gang.

Som Cowboy Bob sa er BM bortimot pisskjedelig, og man gjør veldig svak damage i dungeons og sånt, med mindre man har dualspec (som virker lite sannsynlig at man får tidlig for en som nettopp har begynt å spille).

Nå sa jeg ikke at du blir kicket hver gang.... men hvis man ikke gjør jobben bra nok så vil det kunne skje at man blir kicket.

Endret av Yakuza
Lenke til kommentar

hvis du leser posten min sier jeg at feilmarginen til tanks er stor derfor er det vanskeligere å lære.

Mens Dps har mye lettere. og det er ikke akkurat vanskelig å gjøre nok dps til at folk ikke klager på deg.

Lenke til kommentar

Er da ikke vanskelig å tanke 5mans. Charge, thunderclap og sunder armor/løp inn og spam noen random knapper (pala)/spre diseases og slå litt rundt deg (DK) og bjørn har jeg ikke prøvd. Joda, noen whiner jo gjerne men virker da som om han skal gå med venner så da er det jo bare å votekicke de som ikke kan å oppføre seg.

Lenke til kommentar

helt klart !

Men føler forsatt hunter er den beste klassen som ny til WoW.

Men uansett så burde man velge den klassen man liker best fordi at det er du som skal spille den og ikke jeg. Liker man å tanke, burde man rolle en tanker klasse. Kanskje man liker litt av vært så kan man rolle en hybrid klasse. Men det egenlig opp til deg selv å velge. ingen klasser i WoW lengere er ubruklige og de fleste specs funker greit.

Men det tar tid å finne utav og ikke alltid like lett å velge rett klasse

Endret av Yakuza
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil anbefale druid, har prøvd alle class'ene og druid syntes jeg var den morsomste.

Levla opp med feral, så fikk jeg dual spec restoration, så bytta jeg fra feral til balance, og er tilbake til feral igjen og her blir jeg nok :thumbup: Ca. alle druidene jeg kjenner eier i pvp :new_woot:

Lenke til kommentar

Vil anbefale druid, har prøvd alle class'ene og druid syntes jeg var den morsomste.

Levla opp med feral, så fikk jeg dual spec restoration, så bytta jeg fra feral til balance, og er tilbake til feral igjen og her blir jeg nok :thumbup: Ca. alle druidene jeg kjenner eier i pvp :new_woot:

Eksempel på en av dine venner? :p

Lenke til kommentar

Er da ikke vanskelig å tanke 5mans. Charge, thunderclap og sunder armor/løp inn og spam noen random knapper (pala)/spre diseases og slå litt rundt deg (DK) og bjørn har jeg ikke prøvd. Joda, noen whiner jo gjerne men virker da som om han skal gå med venner så da er det jo bare å votekicke de som ikke kan å oppføre seg.

Jeg har tanket en god del heroics og litt raid som dk og pala.

Det man i tillegg må tenke på som tank i tillegg til det som er nevnt over er posisjonering.

Hvis du springer rett inn i en gruppe mobs og ikke flytter deg så vil noen av dem stå bak deg og dermed gjøre mye mere skade mot deg som tank.

Så i slike tilfeller må man rygge litt så alle mobs kommer foran deg. Og noen av angrepene man har treffer kun dem som er foran deg.

Og så har alle tank klassene visse abilities som gjør at man tar mindre skade, dette må også huskes på å brukes til rett tid.

Har man en kombinasjon av ranged aog melee mobs så bør man sanke opp melee og plassere seg ved ranged for å holde aggro på alle.

Hvis det er en gruppe med ranged mobs + patruljer i nærheten er det lurt å pulle gruppen rundt et hjørne.

Dette er ting som er lurt å vite om som tank. Ikke bestandig lurest å springe rett inn hvis man da ikke overgearer instancen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Warlock har en (handicapet) mulighet til å heale seg selv i affliction (damage over time), og det er veldig kjekt i PvP. 4 DoTs, la de springe av gårde og dø :) Men les deg opp på www.wowwiki.com på alle klassene (ikke bare de som virker interessante til nå), så får du deg kanskje en vekker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...