Gå til innhold

Ny i WoW - Hvilke class skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er helt fersk innen spillet, jeg kjøpte World of Warcraft, World of Warcraft: The Burning Crusade og World of Warcraft: Wrath of the Lich King idag (Riktignok igår..).

Jeg vet ikke hva jeg vil spille, jeg har to kompiser som har valgt Priest og Shaman (eller noe slikt) og jeg lurer på hva jeg kan velge?

Vi har spilt mange MMORPGs sammen og vi har alltid vert med i PvP delen av spillet. Jeg vil gjerne har en class som er god og ikke så altfor lett å spille. Jeg hørte at World of Warcraft har den beste PvPen i noen MMORPGs noen sinne?

Har tenkt litt på enten Warrior, Rogue, Warlock eller Druid. Jeg vil gjerne kunne "heale" megselv mtp. både Shaman og Priest kan heale (?). Er folk som kan heale veldig mye bedre enn andre som ikke kan heale? Eller er det noenlunde balangsert? Har sett noen filmer på youtube og WarcraftMovies.

Og hvordan er det egentlig med Talents? Forstod det slik at foreksempel Warrior har Arms, Fury og Protection (?). Arms vet jeg ikke hva er, fury var slik at man tok mye liv og Protection er slik at man tåler mye osv.

Hadde vert fint med litt informasjon og slik også. Vil ikke ha det slik som jeg har opplevd i andre spill hvor jeg setter i gang med en og slutter nesten i topplevel for å starte en ny en :p

Setter pris på svar ;)

Endret av HesteHoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At enkelte klasser kan heale gjør de som regel ikke noe bedre enn de andre (med mindre man kan absorbe all damage samtidig, damn paladins) , selv om det er veldig kjekt å kunne heale seg selv og andre.

Hver klasse har forskjellige talent-trer der du kan bruke poeng (du får et pr. level) for å bli bedre i forskjellige ting. Hos warrior er Protection, som du sa, at man tåler mye og derfor kan 'tanke', evt. springe rundt i PvP mens man tar minimalt med skade. Både fury og arms er for å gjøre damage, men forskjellen er at arms spesialiserer seg på two-handed våpen, mens i fury gjelder det å gå med én one-hander i hver hånd (i level 60 kan man få talentet for å kunne holde en two-hander i én hånd, dermed gjøre mer damage enn med to one-handere).

Av klassene Warrior, Rogue, Warlock og Druid er det kun Druid som kan heale ved hjelp av egne abilities (og ikke potions), og dette krever at man har nogenlunde spesialisert seg i healing, uten at jeg har spilt noe druid så det kan godt hende jeg tar feil (?).

Klassene som kan heale er Priest, Shaman, Druid og Paladin.

edit: Ganske god artikkel.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Man har tre rolletyper i WoW.

• Tank
  • Damage dealer (DPS)
  • Healer

Tank er den som bruker ferdighetene sine til å få en stor farlig boss til å slå på han. Jo mere liv en tank har, jo bedre.

De to andre sier seg selv.

Så, poenget med forskjellige klassetrær (Eksempel: Warrior sine klassetrær er Arms, Fury og Protection) er at noen klasser kan utfylle forskjellige roller (Tank, DPS, Healer).

Av de klassene du nevnte:

• Warrior
    • Tank (Protection)
    • DPS (Arms/Fury)

[*]Rogue

• Kun DPS

[*]Warlock

• Kun DPS

[*]Druid

• Tank (Feral)
    • DPS (Balance/Feral)
    • Healer (Restoration)

Jeg vil gjerne kunne "heale" megselv mtp. både Shaman og Priest kan heale (?). Er folk som kan heale veldig mye bedre enn andre som ikke kan heale? Eller er det noenlunde balangsert?

Det er balansert, uansett hva visse fjols måtte mene. Men det du må huske på, er at hvis du velger å være healer - gjør du veldig, veldig liten skade på andre. Ergo, din jobb vil da kun være å heale andre.

Se denne tråden for mer informasjon om klasser og klassetrær.

Jeg foreslår også at du leser litt på nybegynnerforumet til WoW.

Lenke til kommentar

Prøv forskjellige klasser og se hva du liker. Det er samme hva som er best arenakombinasjon eller at tanker har kort tid i kø for å komme seg inn i heroic dungeons - skal du gidde å spille så må du like klassen du spiller som første bud.

Siden du har to kompiser som spiller klasser som kan heale så burde du kanskje velge en klasse som kan tanke? Da har dere en god synergi med hverandre og lærer fort rollene deres siden dere kommer til å spille mye sammen? Så er det bare å bytte om det ikke var noe som passet. Klasser som kan tanke er paladin, warrior og druid. Death knight får du ikke tilgang til før du har levlet en character opp til level 55 men de kan også tanke.

Lenke til kommentar

Får jeg lov til å spørre hvorfor du går ombord på et synkende skip 5 år etter det var hot?

Jeg slutta for 2 år siden, og har ikke angret. Spillet er ikke i nærheten av det det var.

Men siden du nå spør. Når jeg bynte i 2005, starta jeg en warlock. Etter jeg så hva en mage kunne gjøre, mekka jeg en mage. Når jeg på lvl 60 så hva en rogue kunne gjøre, ble det rogue. En class jeg har spilt siden (til 08).

Når jeg var innom wow i midten av 09, for å se, fant jeg ut at Death knight er den classen som er "best", med min nye DK gikk jeg langt i arena, kunne tanke og gjøre bra nok dps i massevis. Nå er det mulig tanking og dps ikke sier deg så mye enda men det betyr bare at det er en allsidig class.

Hvis du interesserer deg for hvordan wow var før og hvordan det er bygd opp bør du starte en random class på level 1 å levle hele veien opp. Bare ikke bli en av de nybegynnerne som starter en hunter og aldri prøver noe annet, de blir aldri god.

Du kommer tidsnok til å se hvilke classer du liker, så hvilken class du starter er egentlig ikke relevant.

Jeg anbefaler at du starter en DK først, så møter du de andre classene og finner ut hva du vil! Det skal en del levler til før du ser hva en class kan, derfor ser du det fortere hvis du starter en DK som begynner på lvl 55.

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du starter en DK først, så møter du de andre classene og finner ut hva du vil! Det skal en del levler til før du ser hva en class kan, derfor ser du det fortere hvis du starter en DK som begynner på lvl 55.

Er det ikke slik at du må en karakter på level 55 eller høyere for å kunne starte en DK?

Lenke til kommentar

Får jeg lov til å spørre hvorfor du går ombord på et synkende skip 5 år etter det var hot?

Jeg slutta for 2 år siden, og har ikke angret. Spillet er ikke i nærheten av det det var.

Pft, bullshit. Spesielt for en nybegynner er WoW superdupert nå.

Jeg anbefaler en druid eller en paladin, da får du muligheten til å gjøre mye rart siden de er hybrider. MEN. Paladiner er gørrkjedelige i lavt lvl siden de har så få abilities, og sånn er det i høyere lvl og til en viss grad. Men, til pve så er det ikke klassen men bossen som er vanskelig synes nå jeg.

Ang DK så kan du ikke lage en uten å ha en lvl 55 karakter først og jeg anbefaler egentlig ikke å lage en med en gang du dinger 55 og sånn. Mest sannsynlig kommer du til å pvpe litt mens du lvler og så kommer Deathknights og eier alt men det er bare å drite i for de er ikke like OP og lette å spille etter noen lvler.

Men bare installer spiller og prøv et par klasser. Den første klassen jeg prøvde var ikke den første som kom i max lvl lism.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at du må en karakter på level 55 eller høyere for å kunne starte en DK?

I forgets :(

Er så lenge siden nå! Det positive er at jeg begynner å glemme wow, noe som har tatt sin tid! =D

Lenke til kommentar

Woah! Mange svar! Vet ikke hvor jeg skal begynne å svare engang :o

Jeg levla en Druid til level 16, fikk bjørn og ett nytt quest som gir meg sel(?). En ting jeg ikke forstår: Klasser som ikke kan heale seg selv, har de andre måter å "heale" seg i combat? Jeg duellerte en Rogue og han ble eid siden jeg brukte travel form og Regrowth og Rejuvation for så å Moonfire og tilbake i bjørn.

Meen er ikke sikker på om det er druid jeg vil. Har sett Druid filmer og de er så klart gode og mer enn nok vanskelige, men eghh..

Kompisene mine går Discipline Priest og Elemental Shaman. Har sett litt på 3v3 og når vi er 80 full Furious (riktig?) kan vi vel begynne i 3v3? Hvordan er det med Discipline Priest, Elemental Shaman og Warrior i 3v3?

Lenke til kommentar

Prøvde meg en Warrior:) Lett å levle. Fant nettop ut at forskjellige race har forskjellig "racials". Er bare level 4 orc warrior. Er Tauren bedre mtp. War Stomp (elns.)? 0.5 sec høres ikke bra ut.. Blir orcen sin "Racial" bedre etterhvert?

Lenke til kommentar

Når det kommer til racials er vel Tauren best som warrior p.g.a 5% mer health hvis du skal tanke, men egentlig har de så lite å si at man bør velge den rasen man liker best. Selv foretrekker jeg Undead fordi Durotar- og Mulgorequestene gir meg lyst til å gråte.

Rogues kan kun heale i combat ved hjelp av enten potions eller bandages fra first aid, så ja, å kunne heale er veldig kjekt.

Det positive er at jeg begynner å glemme wow, noe som har tatt sin tid! =D

Ja, det kan vi se.

Lenke til kommentar

Prøvde meg en Warrior:) Lett å levle. Fant nettop ut at forskjellige race har forskjellig "racials". Er bare level 4 orc warrior. Er Tauren bedre mtp. War Stomp (elns.)? 0.5 sec høres ikke bra ut.. Blir orcen sin "Racial" bedre etterhvert?

Etter det jeg har forstått så blir Racials endret veldig med expansionen som kommer, så det er ikke egentlig noe vits i å tenke så mye på det. Dessuten har orcer atm en passiv stun-forkorting og det er jo helt knallis.

Lenke til kommentar

Jeg vil på sterkeste anbefale at du begynner en hunter.

Hunter kan bare gjøre skade. Derfor er en "pure" klasse ikke at det betyr så veldig mye.

Det er som er den store fordelen hunter har er pet. Petet tanker alle mobsene for deg og du trenger ikke tenke på at du kan dø av modsa også kan du heale petet. Noe som er perfekt for en som nettopp har begynnt med WoW. Siden petet ditt tanker modsene ifra deg så lar deg lære klassen din uten at du skal dø 1000 ganger.

Utrolig lett klasse å lære og kan lett solo vanskelig quest og Elite quest.

Også er hunter både sterk i PvP og PvE. Kanskje den sterkeste klassen i Battelgrounds tør jeg påstå.

http://www.youtube.c...h?v=rCltsyKc06w Her er en start guide for hunter.

Endret av Yakuza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...