Coolbreeze Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hello! Har tenkt å kjøpe bærbar pc. Var ett klikka fra å bestille en bærbar 15 tommer notebook fra multicom.no . dette var Multicom Kunshan W860 med: 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare) Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB) 500GB SATA 7200RPM 2.5" ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB . . . Det jeg lurer på er om jeg tjener mye på performance i forhold til penger hvis jeg venter en stund. Jeg tenker at jeg kan vente til august eller lignende. hadde jeg tjent mye på dette? altså i forhold til ytelse for pengene? Kommer det noen nye ting jeg burde få med meg? 18 000 er det jeg tenker å bruke. Hva syntes dere? skal uansett kjøpe, bare tidspunktet som ikke er så viktig, i og med sommerferie og sånt. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Hvis du ikke har planer om å bruke maskinen før til høsten så venter du selvfølgelig til høsten med å kjøpe. Det kan som du sier komme noe nytt/nyere iløpet av sommeren uten at jeg har undersøkt dette nærmere. Endret 9. juni 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Tja, hvis det ikke haster og du har tenkt å bruke 18 000 kr på en bærbar, kanskje du kan se litt på denne? Koster litt mere, men har en 17" skjerm med LED baklys. Lurer selv på den, ser ikke verst ut i det hele tatt. Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Nytter dessverre ikke og vente på bedre priser i forhold til hardware på PCer, kommer alltid ut noe nytt og som da er bedre, med mindre det er tilbud på noe. Men da er det som regel utgående varer. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
Coolbreeze Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 da satser jeg på at det kommer noe nytt, så jeg kan få mer ytelse for pengene:) Lenke til kommentar
kehax Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Personlig så tror jeg ikke det er så veldig dumt å kjøpe nå. De nyeste CPUene fra Intel er jo i3, i5 og i7. De fleste laptopprodusentene har akkurat kommet med nye modeller som bruker denne teknologien, samt nyeste teknologien fra Nvidia og Ati. Jeg tror det er ideelt å kjøpe nå. Personlig tror jeg at jeg hadde satset på Aspire TimelineX 4820, som ble sluppet i slutten av mars. Den er dødsslank og har god batterilevetid. ps: jeg hadde aldri brukt 18000,- på en bærbar. Jeg brukte 13000,- på den jeg kjøpte sist og har aldri angret så mye på tusenlappene som fløy ut vinduet. Sats på en bærbar til 7 - 8000 og stasjnær for resten. F.eks den 4820n jeg nevnte. Endret 9. juni 2010 av kehax Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Helt klart lurt å vente. Er ganske dødt på bærbarfronten på denne tiden. Til høsten skal alle elever/studenter ha seg maskin og da ryr tilbudene inn fra alle kanter. På den annen siden kan man være heldig å komme over noen kupp nå på ting butikker vil ha ut før høstsalget. Hm, jeg var visst ikke mye til hjelp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nja, si ikke det. Jeg tror at det vil komme flere modeller med gode skjermkort utover sommeren også. Slik situasjonen er idag så er utvalget av maskiner med f.eks HD 5870 kort rimelig begrenset, og prisene reflekterer dette. Hvis man venter med innkjøpet til man faktisk har bruk for maskinen så vil utvalget sannsynligvis være større og konkurransen om kundene hardere og prisene vil muligens synke en smule. En ting man kan ha i bakhodet er at mange butikker også kjører rimelig heftige tilbud i og rundt fellesferien for å få opp volumet da salget er lavt. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg må bare være litt pirkete. Du vil ALDRI tjene på laptop. Med mindre du klarer å selge den igjen for mer enn det du kjøpte den for, men du kan derimot spare penger på å kjøpe en lik modell senere til lavere pris. Hvis du ikke har noe hast kan du jo vente å se om prisene vil falle noe særlig på Multicoms sine modeller med GTX 480M. Jeg Personlig tror jeg at jeg hadde satset på Aspire TimelineX 4820, som ble sluppet i slutten av mars. Den er dødsslank og har god batterilevetid. ps: jeg hadde aldri brukt 18000,- på en bærbar. Jeg brukte 13000,- på den jeg kjøpte sist og har aldri angret så mye på tusenlappene som fløy ut vinduet. Sats på en bærbar til 7 - 8000 og stasjnær for resten. F.eks den 4820n jeg nevnte. Hvorfor i det hele tatt poste? Han er på jakt etter en ordentlig gaming laptop. Da ser du bort ifra slanke maskiner med god batteritid. Det er som om en skulle kjøpt seg en ny Ferrari og du foreslå han heller burde kjøpe seg en Passat Stasjonsvogn fordi den bruker mindre på mila og har mer plass. Det er nok en grunn til at han velger laptop. Min personelig mening er vel at jeg hadde angret om jeg hadde brukt 7-8000 på en maskinen også klarer den ikke dra en drit. Endret 10. juni 2010 av Demonickon Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Enig i det som ble sagt tidligere om at 18000 er vanvittig mye å bruke på bærbar. Du kan jo ta en titt på HP Envy 17 som kommer til Norge i starten av juli, f.eks. hos Komplett. (Ser det er en del feil i produktinfoen, men det skal være det som står i tittelen som stemmer.) Den er litt svakere enn den trådstarter holdt på å kjøpe, men prisen er også enormt mye lavere, og Envy skal være et kvalitetsprodukt. (Hele greia er aluminium/magnesium, den har bakgrunnsbelyst tastatur, god skjerm.) Et søk i prisguidenviser at Abbo.no har lavest pris på den samme konfigurasjonen. 10220 kr for Radeon HD5850,Core i7-720QM,6GB RAM i en slik innpakning er et røverkjøp. Selv venter jeg tålmodig på Envy 14... Lenke til kommentar
kehax Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvorfor i det hele tatt poste? Fordi en hver amøbe bortsett fra deg klarer å tyde ut fra innlegget mitt at bærbare ikke duger som spillemaskiner i det hele og store. Hvorfor kjøpe en Ferrari når den går varm hver eneste mil du kjører? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Her var det mange som prøver å kuppe meningene til andre gitt. Hvis TS vil bruke 18000kr eller 150000kr på en bærbar pc så er det helt og holdent opp til ham. Og vi kan nok diskutere i det vide og brede om en bærbar duger til å spilles på. Det er mange bærbare som er lagd for å spilles på, og som brukes til å spille på, så da vil jeg si at de duger i massevis til spilling for de som bruker dem til det. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hvorfor i det hele tatt poste? Fordi en hver amøbe bortsett fra deg klarer å tyde ut fra innlegget mitt at bærbare ikke duger som spillemaskiner i det hele og store. Hvorfor kjøpe en Ferrari når den går varm hver eneste mil du kjører? Haha, der fikk jeg meg en god latter Vel det finnes mennesker som ikke har muligheten til å ha en stasjonær. Såklart forstår denne lille "amøben" at ingen laptop vil matche en stasjonær i samme prisklasse, men å si at bærbare ikke duger blir feil. Jeg er en av dem som ikke har muligheten til å skaffe meg en stasjonær da jeg bor på 40 kvm med min samboer. For at jeg skal kunne bruke en pc'n må jeg ha en jeg kan lett ta opp og legge vekk igjen. Da er laptop perfekt. Laptop'n jeg får neste uke består av Intel i7 720Qm, HD5870 GDDR5 1gb, 4gb ram og SSD toppet med en full HD LED skjerm. Du mener en slik maskin ikke duger til å spille på? Den vil nok klare å gjøre meg mer enn fornøyd. Greit nok den kostet nesten 19.000, men når penger ikke er et hinder for meg hvorfor skal jeg ikke kjøpe den? Endret 10. juni 2010 av Demonickon Lenke til kommentar
kehax Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Her var det mange som prøver å kuppe meningene til andre gitt. Hvis TS vil bruke 18000kr eller 150000kr på en bærbar pc så er det helt og holdent opp til ham. Og vi kan nok diskutere i det vide og brede om en bærbar duger til å spilles på. Det er mange bærbare som er lagd for å spilles på, og som brukes til å spille på, så da vil jeg si at de duger i massevis til spilling for de som bruker dem til det. Hensikten min var jo å få trådstarter til å tenke annerledes. Om han velger å høre på meg er jo en annen sak. Min bærbar er også laget for å spille på og jeg tar jo selfølgelig utgangspunkt i de mange erfaringene jeg har mot bærbare og gaming. Men det er jo som du sier trådstarter som til slutt skal ta stilling i denne saken og jeg mener vi heller bør la han ta beslutningen framfor å diskutere. Når Demonickon kommer med en spydig "Hvorfor i det hele tatt poste?" føler jeg at jeg må irettesette han. Haha, der fikk jeg meg en god latter Vel det... Du har helt rett i det. Men det er vell ikke et grunnlag for at jeg ikke skal poste! Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Greit. Kommentaren var vel litt spiss. Det var tidlig på morran og jeg hadde ikke fått meg frokost enda. La oss begrave stridsøksen! Hele greia var bare at argumentene dine som slank maskin og lang batteritid er vel ikke det du ser etter når du skal velge deg en heftig gaming laptop. Endret 10. juni 2010 av Demonickon Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hello! Har tenkt å kjøpe bærbar pc. Var ett klikka fra å bestille en bærbar 15 tommer notebook fra multicom.no . dette var Multicom Kunshan W860 med: 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare) Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB) 500GB SATA 7200RPM 2.5" ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB . . . Det jeg lurer på er om jeg tjener mye på performance i forhold til penger hvis jeg venter en stund. Jeg tenker at jeg kan vente til august eller lignende. hadde jeg tjent mye på dette? altså i forhold til ytelse for pengene? Kommer det noen nye ting jeg burde få med meg? 18 000 er det jeg tenker å bruke. Hva syntes dere? skal uansett kjøpe, bare tidspunktet som ikke er så viktig, i og med sommerferie og sånt. Takker på forhånd! planlegger å bestille meg samme maskin, men skal høre om en litt mer skreddersydd løsning. f.eks vil vel harddisken momentus xt være verdt å vente på(tester viser opptil 80% raskere enn en vanlig 7200rpm), og i7-840qm skal ikke koste mye mer enn i7-820qm sett utnelandske leverandører ha disse med 100$ differanse.(i7-840qm = ny prosessor fra intel) videre har jeg hørt med de om en kan bytte ut ODD med hdd nr. 2 om jeg vil kjøre ssd + 1tb 2,5" eller 2x momentus xt i raid vet jeg ikke enda. eller om hva som er muligheten for dette. du kan jo følge mine forespørsler på facebook. akuratt nå sitter jeg helt uten egen pc, og merker at abstinensene kommer:P http://www.facebook.com/multicom?ref=ts Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Enig i det som ble sagt tidligere om at 18000 er vanvittig mye å bruke på bærbar. Du kan jo ta en titt på HP Envy 17 som kommer til Norge i starten av juli, f.eks. hos Komplett. (Ser det er en del feil i produktinfoen, men det skal være det som står i tittelen som stemmer.) Den er litt svakere enn den trådstarter holdt på å kjøpe, men prisen er også enormt mye lavere, og Envy skal være et kvalitetsprodukt. (Hele greia er aluminium/magnesium, den har bakgrunnsbelyst tastatur, god skjerm.) Et søk i prisguidenviser at Abbo.no har lavest pris på den samme konfigurasjonen. 10220 kr for Radeon HD5850,Core i7-720QM,6GB RAM i en slik innpakning er et røverkjøp. Selv venter jeg tålmodig på Envy 14... Hvordan er minne på grafikkortet? er det DDR3 eller DDR5? Hvis det er DDR3 så er det vel ikke så bra... Slik om denne har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591315 (kan fort bli lurt:S ) Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 hvis du vil bruke 18k på en gaming laptop, da kan du jo kanskje kjøpe en Alienware De laptopene er jo helt syke Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jo, Alienware M17x er ikke verst de, har faktisk bestilt meg en som jeg håper å få i løpet av 14 dager eller der omkring. Spec på min M17x: Intel® Core™ i7 620M, 2,66 GHz, 4 MB cache 2 x HD 5870 kort i Crossfire 2 x 500 GB HDD i RAID0 17in Wide UXGA (1920x1200) - Beyond HD (1200p) RGBLED Windows 7 Home Premium 64-bit Intel® Wireless LAN 6300 3x3 802.11a/b/g/n 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM 8X DVD+/- RW Optical Drive Gravert navne plate 2 års garanti inkludert garanti for skader ved uhell Pris ca 24 500 kr. Men den er jo i overkant hva TS tenker på, han kunne jo ha satset på en Asus G73JH som jeg nevnte i min forrige post, ca 19 500 kr tror jeg det var. Husker ikke helt spec på den, men den har HD 5870, 2 x 500 GB HDD, 6 eller 8 GB minne, 17,3" skjerm med LED og mener den kommer med Blu-Ray også. Nå er jo Asus litt overpriset da, samme som Alienware slikt sett, men det er ganske mye laptop for pengene hvis man ser etter gaming laptop. En annen kandidat kan jo være Clevo X8100 som Multicom selger, de selger den som Kunshan et eller annet mener jeg, men det er en Clevo. Lenke til kommentar
Coolbreeze Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Hvorfor i det hele tatt poste? Fordi en hver amøbe bortsett fra deg klarer å tyde ut fra innlegget mitt at bærbare ikke duger som spillemaskiner i det hele og store. Hvorfor kjøpe en Ferrari når den går varm hver eneste mil du kjører? Haha, der fikk jeg meg en god latter Vel det finnes mennesker som ikke har muligheten til å ha en stasjonær. Såklart forstår denne lille "amøben" at ingen laptop vil matche en stasjonær i samme prisklasse, men å si at bærbare ikke duger blir feil. Jeg er en av dem som ikke har muligheten til å skaffe meg en stasjonær da jeg bor på 40 kvm med min samboer. For at jeg skal kunne bruke en pc'n må jeg ha en jeg kan lett ta opp og legge vekk igjen. Da er laptop perfekt. Laptop'n jeg får neste uke består av Intel i7 720Qm, HD5870 GDDR5 1gb, 4gb ram og SSD toppet med en full HD LED skjerm. Du mener en slik maskin ikke duger til å spille på? Den vil nok klare å gjøre meg mer enn fornøyd. Greit nok den kostet nesten 19.000, men når penger ikke er et hinder for meg hvorfor skal jeg ikke kjøpe den? Takker for hjelp:) Hva slags pc er det du har bestillt der? har du en link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå