Gå til innhold

Kan man få sydd ut en dressjakke?


Anbefalte innlegg

Jeg har en skreddersydd dress, men den er skreddersydd til en litt annen utgave av meg selv, mer spesifikt en ca 15 kg lettere variant. Per i dag passer dressen fint over armer og skuldre, men buksa er trang, og har således en ltie kledelig passform, og ikke minst jakka er trang, den blir veldig pølseskinn, selv om jeg får den knept igjen. En bukse kan jeg vel tålelig greit få sydd ut hos en skredder, men hva med jakka? Får jeg gjort noe med den, og den har fortsatt en fin passform, eller er det ltie å gjøre med det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den faktisk er skreddersydd, og ikke MTM eller skredderjustert er det stor sjanse for at den har en del ekstra stoff, så den kan legges ut.

 

Hva er MTM, kontra skreddersydd? Og er det noen mulighet for å se om det er noe ekstra stoff? Er ikke så lett å se, da den har innerstoff og sånn i jakka.

 

AtW

Lenke til kommentar

MTM = Made to measure. Det er når en skredder rett og slett tar utgangspunkt i en dress og syr den inn, mens skreddersydd er når den lages fra scratch med maler osv. basert på dine mål.

 

Riktig, den er lagd fra scratch når jeg var på ferie i malaysia for endel år siden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå som du har fått svar; jeg har spurt meg selv om det samme!

 

Var på ferie i Thailand og Malaysia to år på rad for en del år tilbake. Fikk sydd 3 dresser (2+1), som selvsagt satt som et skudd. Året etter kjente jeg buksen begynte å knipe. Nå har jeg gitt opp hele prosjektet, og de ligger i skapet hjemme hos mor, mens jeg for lengst har kjøpt nye dresser. Om du får sydd dem ut, gi en lyd her, da må jeg høre om jeg kan få gjort det samme. Spesielt en mørkeblå jeg fikk sydd likte jeg godt.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...